|
Sukces w XXI Powiatowym Konkursie Ortogr…
Z dumą informujemy, że uczeń klasy 3a, Antoni Lutka, zdobył III miejsce w XXI Powiatowym Konkursie Ortograficznym „Dyktando Kociewskie”. Było to wyjątkowo trudne dyktando, wymagające doskonałej znajomości zasad ortografii. Więcej...IV edycja Szkolnego Dyktanda Ortograficz…
17 października odbyła się IV edycja Szkolnego Dyktanda Ortograficznego „Mistrz Ortografii" Celem konkursu jest promowanie umiejętności w zakresie stosowania zasad ortograficznych. Więcej...Żywa lekcja historii pt. „Droga do niepo…
12 listopada chętni uczniowie brali udział w lekcji żywej historii pt. „Droga do niepodległości”. Lekcję poprowadził Pan Damian Klinkosch z Agencji Artystycznej „Atena”. Więcej...Uczniowie klas młodszych w ogólnopolskim…
Na początku listopada uczniowie klas młodszych po raz kolejny uczestniczyli w ogólnopolskim programie edukacyjnym "Śniadanie daje moc". Celem akcji jest promowanie zasad zdrowego odżywiania oraz zwiększenie świadomości uczniów na temat... Więcej...Szkolne Koło czytelniczo-turystyczne ucz…
11 listopada uczennice koła czytelniczo-turystycznego świętowały aktywnie podczas Imprezy na Orientację na terenie okolic Kręgskiego Młyna. Chociaż pogoda była prawdziwie listopadowa, to nie brakowało dobrego nastroju, a na mecie pysznych... Więcej...Pomoc dla powodzian
Drodzy Rodzice i Uczniowie, z całego serca pragniemy podziękować za Wasze zaangażowanie i wsparcie w naszej akcji pomocy powodzianom. Dzięki Waszej hojności i otwartości na potrzeby innych udało nam się zebrać... Więcej...Dzień Szalonego Ubioru oraz Dzień Dyni
30 października świętowaliśmy w naszej szkole Dzień Szalonego Ubioru oraz Dzień Dyni zainicjowane przez Samorząd Uczniowski. Więcej...Klasa 3a w Teatrze Muzycznym w Gdyni
29 października uczniowie klasy 3a mieli okazję odwiedzić Teatr Muzyczny w Gdyni, gdzie obejrzeli mini musical przygodowy zatytułowany „Tylko grzecznie”. Więcej...Klasa 4B w "Kuchni Pana Kleksa…
Na lekcji języka polskiego uczniowie klasy 4b przygotowali magiczne dania prosto z kuchni pana Kleksa. Więcej... |
Innowacje zgłoszone do realizacji w roku szkolnym 2024/2025:
1) „Rummikub w szkole” - autorka -Anna Górna;
2) „Eksperymenty na każdy miesiąc” - autorka - Joanna Haftka;
3) „Klasa w terenie” - autorka - Katarzyna Górak;
4) „Czytam z klasą lekturki spod chmurki” - autorka -Natalia Górska- Ameen;
5) „Everyday English”- autorki : Aleksandra Ćwiklińska, Oktawia Cablewska;
6) „Meteoeko”- kontynuacja innowacji- autorka - Monika Marchlewicz- Witkiewicz ;
7) „ Cudze chwalicie, swego nie znacie- mitologia Słowian”- autorki: Aneta Jasielska, Ewelina Kropisz;
8) „W ciszy się własne myśli słyszy”- autorki: J. Linke- Talaśka, I. Ellert-Graban
WYKAZ INNNOWACJI REALIZOWANYCH W ROKU SZKOLNYM 2023/2024:
Wykaz innowacji realizowanych w roku szkolnym 2022/2023:
* „Widzę Twoje dobre zachowanie"- autorzy: N. Górska- Ameen, I.Ellert- Graban
* „Detektyw Słówko i jego przygody" autorzy: N. Górska- Ameen,I. Ellert- Graban
* „Kierunek Avonlea"- autorzy: E. Kropisz, O. Cablewska
* „Wielka księga uczuć"- autorzy: A. Sturmowska, D. Landowska
* „Rap gra na języku polskim"- autor: E. Kropisz
* Kraina zmysłów- sensorycznie się rozwijam, bo biegam, skaczę dotykam- realizatorzy : E. Krzoska, M. Paraszczuk, D. Landowska
* „Z kotem Amadeuszem przez świat wartości i emocji"-autor: Lisiecka; realizatorzy: A. Lisiecka, M. Tańska
* Wczesne rozpoznawanie siebie…- autor : M. Gaca-Mischke-realizacja w czasie zajęć świetlicy terapeutycznej: M.Gaca- Mischke, K. Krzemińska
* „Maths in English"- autor A. Górna
* „METOEKO"-ogródek meteorologiczno- botaniczny przy Publicznej
Szkole Podstawowej nr 2 w Starogardzie Gdańskim- M. Marchlewicz-Witkiewicz (kontynuacja- innowacja trzyletnia)
* "Przerwa w realu"- autor: K. Górak
Wykaz innowacji pedagogicznych realizowanych w roku szkolnym 2021/22:
W roku szkolnym 2019/2020 w Publicznej Szkole Podstawowej nr 2 w Starogardzie Gdańskim realizowano następujące innowacje:
2. Innowacja pedagogiczna "Angielski śpiewająco”
5. "ZABAWY NASZYCH RODZICÓW I DZIADKÓW”
6. "Stacja zabawa” TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH Z ELEMENTAMI CHROMO I LUDO TERAPII
8. "Uno, due, tre - zabawy z językiem włoskim"
W roku szkolnym 2018/2019 w Publicznej Szkole Podstawowej nr 2 w Starogardzie Gdańskim realizowane są następujące innowacje:
1. Terapia integracji sensorycznej
2. "Nasze sylabki" - program pracy terapeutycznej z wykorzystaniem metody symultaniczno- sekwencyjnej
3. „Gry planszowe, logiczne i karciane na języku polskim” - innowacja pedagogiczna
4. "Dbamy o zdrowie i przyrodę" - innowacja pedagogiczna
W roku szkolnym 2017/2018 w Publicznej Szkole Podstawowej nr 2 w Starogardzie Gdańskim realizowano następujące innowacje:
1. „Muzyczna edukacja regionalna dzieci na poziomie klas 1-3 Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 w Starogardzie Gdańskim”
2. ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY „CZYTAMY I ŚWIAT ODKRYWAMY, DO PRZYGODY ZAPRASZAMY"
3. „Szkoła bez barier - mimo różnic, wszyscy jesteśmy równi”
4. "Dbamy o zdrowie i przyrodę" - realizowana w klasach pierwszych z kontynuacją w klasie drugiej
W roku szkolnym 2016/2017 w Publicznej Szkole Podstawowej nr 2 w Starogardzie Gdańskim realizowano następujące innowacje:
1. „Muzyczna edukacja regionalna dzieci na poziomie klas 1-3 Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 w Starogardzie Gdańskim”
2. "Potrafię reagować"
3. "Książka - kluczem poznania świata"
W roku szkolnym 2015/2016 realizowana była również innowacja „Zdrowie w moich rękach”.
Poniżej przedstawiamy szczegółowe informacje dotyczące poszczególnych innowacji:
1. Innowacja pedagogiczna: „Muzyczna edukacja regionalna dzieci na poziomie klas 1-3 Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 w Starogardzie Gdańskim”
W dzisiejszych czasach kultura Kociewia jest wartością wyłącznie dla ludzi starszych, aby mogła przetrwać potrzebna jest chęć do jej podtrzymywania zwłaszcza przez ludzi młodych. W ramach działań innowacyjnych pragnę poszerzyć wiadomości i wzbogacić umiejętności uczniów naszej szkoły w zakresie tradycji i obrzędów na Kociewiu, z szczególnym uwzględnieniem muzyki. Chcę rozbudzić szacunek do swojego regionu i kształcić przynależność do niego. Pragnę, aby młodzi ludzie czuli potrzebę kultywowania owych tradycji. Wierzę w to, że rozwój młodych ludzi właśnie w tym zakresie przyczyni się do wzmocnienia ich tożsamości kulturowej i przynależności do regionu. Ponadto liczę, iż będą oni chcieli pogłębiać zdobytą wiedzę i przekazywać ją kolejnym pokoleniom.
Nadrzędnym celem innowacji jest nabycie przez dzieci wiadomości związanych z ich rodzimym regionem jakim jest Kociewie poprzez śpiew, tańce, zabawę i pogadanki.
Cele szczegółowe:
Okres trwania innowacji
Innowacja przeznaczona jest dla uczniów klas I c-III c od października 2015 r. do kwietnia 2018 r.. Placówką, w której innowacja będzie prowadzona jest Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Starogardzie Gdańskim.
Autor innowacji Lucyna Kreft – wychowawca klasy 1c
2. INNOWACJA PEDAGOGICZNA „POTRAFIĘ REAGOWAĆ”
Opis innowacji.
I. Opis innowacji – wstęp.
II. Cele edukacyjne.
III. Okres trwania innowacji.
IV. Wstępny harmonogram działań innowacyjnych.
V. Procedura osiągania celów.
VI. Ewaluacja.
VII. Przewidywane efekty.
VIII. Uwagi.
Opis innowacji – wstęp.
Każdy człowiek, duży lub mały, może być świadkiem wypadku, nieszczęśliwego zdarzenia, w wyniku którego zagrożone jest czyjeś zdrowie lub życie. Może to dotyczyć zupełnie obcej osoby, znajomego lub członka rodziny. Od tego czy znajdzie się ktoś, kto będzie wiedział, co robić, nie straci głowy i bez wahania zacznie pomagać, może zależeć nasze życie. Aby pomóc, trzeba wiedzieć, jak to zrobić. Im więcej ludzi będzie posiadało umiejętność udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej, tym więcej osób zostanie uratowanych, ocali życie. Udzielenie pierwszej pomocy jest nie tylko naszym moralnym obowiązkiem, ale również obowiązkiem wynikającym z przepisów prawa.
W naszej szkole podjęliśmy prowadzenie zajęć z zakresu resuscytacji już od 2009 roku po kursie Ratujemy i uczymy ratować organizowanym przez WOŚP. Zajęcia wdrażamy już wśród najmłodszych uczniów naszej szkoły klas pierwszych i oddziałów zerowych, przygotowując dzieci do nabycia właściwych reakcji w sytuacji utraty przytomności czy zasłabnięcia. Temat ochrony zdrowia, życia i bezpieczeństwa jest regularnie podejmowany podczas lekcji, spotkań z rodzicami, organizowanych przez nas festynów i imprez szkolnych.
W ramach działań innowacyjnych pragniemy poszerzyć wiadomości i wzbogacić umiejętności uczniów o zasady udzielania pomocy w różnych sytuacjach. Założeniem innowacji jest wzbogacenie programu nauczania o nowe treści i umiejętności związane
z reagowaniem w sytuacji zagrożenia i udzielaniem pierwszej pomocy poszkodowanym. Treści innowacji mają być również rozszerzeniem wiedzy zdobytej podczas prowadzonej w naszej szkole innowacji prozdrowotnej Zdrowie w moich rękach.
Cele edukacyjne.
Nadrzędnym celem programu jest upowszechnienie wśród dzieci właściwego reagowania w sytuacji zagrożenia życia i zdrowia oraz wykształcenie postawy gotowości niesienia pomocy innym.
Cele szczegółowe:
Umiejętność działania w różnych sytuacjach szkolnych ipozaszkolnych.
Nabycie umiejętności niezbędnych przy udzielaniu pierwszej pomocy, w czasie zabaw i gier, w domu, podwórku, na ulicy.
Nabycie umiejętności wzywania służb ratunkowych oraz prawidłowego przeprowadzania rozmowy z dyspozytorem.
Wdrażanie do zachowania bezpiecznego na drodze do i ze szkoły, wdrażanie do ostrożnego posługiwania się ostrymi narzędziami.
Zapoznanie z działaniami służb ratunkowych WOPR i GOPR.
Okres trwania innowacji.
Innowacja przeznaczona jest dla uczniów klas III-IV od 1 X 2015 r. roku i obejmuje jeden rok nauki (do V 2016r.). Placówką, w której innowacja będzie prowadzona jest Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Starogardzie Gdańskim.
Autorzy innowacji: Barbara Gałkowska, Wojciech Myszk, Monika Marchlewicz- Witkiewicz
Innowacja nie narusza:
podstawy programowej I i II etapu edukacyjnego,
ramowego planu nauczania,
zasad klasyfikowania i promowania uczniów.
Wstępny harmonogram działań innowacyjnych.
Działanie |
Termin realizacji |
Osoby odpowiedzialne |
Uwagi |
|
X 2015 r. |
Wychowawcy klas, koordynatorzy innowacji. |
|
|
Wg harmonogramu |
B. Gałkowska |
|
|
Rok szkolny 2015/2016 |
W. Myszk B. Gałkowska M. Marchlewicz
|
|
|
Rok szkolny 2015/2016 |
W. Myszk B. Gałkowska M. Marchlewicz |
|
|
Rok szkolny 2015/2016 |
B. Gałkowska |
|
|
Rok szkolny 2015/2016 |
W. Myszk B. Gałkowska Instruktorzy OSiR |
|
|
Wg ustalonego harmonogramu |
Zaproszeni goście, specjaliści; B. Gałkowska |
|
|
na bieżąco , Rok szk. 2015/16 |
Klasy III - IV |
|
|
V 2016 |
Klasy III - IV |
|
|
V 2016 |
Dla uczniów klas III-IV, którzy uzyskali najlepsze wyniki podczas testu |
|
|
VI 2016 |
B. Gałkowska, W. Myszk, M. Marchlewicz, |
|
Procedura osiągania celów.
Uczniowie osiągną powyższe cele pracując metodami aktywnymi, współdziałając w grupach. Dzięki temu zdobędą nie tylko wiedzę teoretyczną, ale również, drogą praktycznych ćwiczeń, konkretne umiejętności, które pozwolą im w razie potrzeby skutecznie działać. Zadaniem nauczyciela będzie doskonalenie u uczniów umiejętności działania ratowniczego, zapoznanie dzieci z podstawowymi zasadami postępowania w sytuacjach nagłego zagrożenia zdrowia i życia, wskazania metod zapobiegających nieszczęśliwym wypadkom, nieprzewidzianym zdarzeniom, uwrażliwianie na najczęściej spotykane zagrożenia, które mogą być przyczyną wypadku.
W trosce o właściwe przygotowanie merytoryczne i metodyczne osób prowadzących zajęcia wskazana jest współpraca ze środowiskiem lokalnym, głównie z rodzicami oraz praktykami w zakresie pierwszej pomocy.
Preferowane metody pracy to metody praktyczne
ćwiczeniowe (problemowe) sytuacyjne, gry dydaktyczne: zabawy inscenizowane, gry symulacyjne, drama, burza mózgów, (podające) pogadanka, praca z książką, praca z planszami, audiowizualne, podejmowania decyzji (drzewo decyzyjne) oraz metody aktywności twórczej - metoda planowania.
Planowane są również wycieczki, zajęcia w terenie,
Ewaluacja.
Jako narzędzia ewaluacji posłużyć mogą ankiety dla uczniów i rodziców, testy, rozmowy.
Przewidywane efekty.
właściwie zachowywać się i umieć radzić sobie w trudnych, nietypowych sytuacjach;
prawidłowo i bezpiecznie zachowywać się w czasie zabaw i gier;
prawidłowo reagować w sytuacjach zagrożenia typu: kradzież, napad, wymuszanie, zaczepianie przez nieznajomych;
właściwie zachować się w sytuacji zagrożenia takich jak: pożar, powódź, wypadek, nieznajomy za drzwiami;
dbać o zdrowie i bezpieczeństwo swoje i innych;
bezpiecznie poruszać się po drogach publicznych w czasie sprzyjających i niesprzyjających warunków atmosferycznych;
wezwać pomoc przez telefon w wypadku zagrożenia życia;
podporządkować się służbom ratowniczym;
powiadamiać o zdarzeniu dorosłych;
określić rodzaj wypadku, uspokoić rannego;
ustalić, jakie są obrażenia poszkodowanego;
zachować ostrożność wobec zwierząt;
znać numery służb ratowniczych, umieć wezwać określone służby;
wyróżnić poszczególne części swojego ciała, określić ich podstawowe funkcje;
znać środki pierwszej pomocy;
znać plan ewakuacyjny szkoły i sygnały alarmowe;
posiadać znaczek odblaskowy i nosić go poruszając się po drogach;
na miejscu wypadku działać według ustalonej kolejności;
znać następstwa skaleczenia;
prawidłowo opuszczać palący się budynek szkoły, domu;
prawidłowo zachowywać się podczas pożaru, powodzi.
Uwagi.
Szkoła zapewnia odpowiednie warunki lokalowe i organizacyjne niezbędne do planowanych działań innowacyjnych.
Szkoła dysponuje niezbędną bazą materiałową. Wyposażona jest w pomoce dydaktyczne. Uczniowie będą wzbogacać swoją wiedzę o zdrowiu poprzez liczne spotkania z pracownikami służby zdrowia, uczestnictwo w konkursach, wycieczki związane z tematem bezpieczeństwa i pierwszej pomocy.
Innowacja jest prowadzona zgodnie z zarządzeniem z dnia 9 kwietnia 2002 r. (Dz. U. Nr 56. poz. 506) w sprawie zasad i warunków prowadzenia działalności innowacyjnej i eksperymentalnej przez szkoły i placówki publiczne.
Starogard Gdański, 11.09.2015 r.
3. INNOWACJA PEDAGOGICZNA „KSIĄŻKA – KLUCZEM DO POZNANIA ŚWIATA”
Opis innowacji.
Opis innowacji – wstęp
Cele edukacyjne.
Okres trwania innowacji.
Wstępny harmonogram działań innowacyjnych.
Procedura osiągania celów.
Ewaluacja.
Przewidywane efekty.
Uwagi.
Opis innowacji – wstęp.
Współczesna rzeczywistość, której wyznacznikiem jest kultura obrazkowa narzuca odbiorcy gotowe treści, pozbawiając go jednocześnie radości tworzenia, refleksji, przeżywania. W dobie daleko posuniętej komputeryzacji wszystkich dziedzin życia, łatwego dostępu do radia, telewizji, czasopism, Internetu, młody człowiek bombardowany jest nieustannie treściami, które zniekształcają obraz świata, człowieka i podstawowych wartości oraz prowadzić mogą do uzależnienia od mediów. Często w przekazach medialnych pomijana jest sfera wrażliwości, refleksji, empatii, co powoduje niechęć do wysiłku umysłowego, do systematycznego czytania, trudności w rozumieniu tekstu. Książka dziś została odsunięta na plan dalszy , a potrzeba czytania zajmuje dalekie miejsca na listach potrzeb.
Brak umiejętności czytania ze zrozumieniem, zanik zainteresowania czytelnictwem, złe opanowanie technik czytania prowadzi do niepowodzeń szkolnych i, niestety także, do zubożenia słownictwa. Przekłada się to na oceny szkolne.
W ramach działań innowacyjnych pragniemy wzbogacić wiedzę i wyobraźnię uczniów
o doświadczenia czytelnicze. Wielorakie i wszechstronne działania innowacyjne potrzebne są do przywrócenia w świadomości uczniów pojęcia i umiejętności „czytania dla przyjemności”
i zaspokajania ciekawości świata.
Cele edukacyjne.
Nadrzędnym celem programu jest budowanie u dziecka wiedzy o świecie poprzez wykorzystanie literatury jako źródła informacji; nabycie i wzmocnienie umiejętności rozumienia, wykorzystania i przetwarzania zdobytych informacji; rozwój emocjonalny, intelektualny oraz uczestnictwo w życiu społecznym.
Cele szczegółowe:
Kształtowanie umiejętności posługiwania się językiem polskim oraz wzbogacenie zasobu słownictwa.
Nabycie umiejętności wyboru i selekcjonowania informacji.
Nabycie umiejętności kreatywnego myślenia.
Rozbudzenie wyobraźni poprzez łagodniejszą od medialnej - literacką formę kształtującą.
Rozwijanie umiejętności realizacji celów i pomysłów.
Wdrażanie do współdziałania ze środowiskiem.
Okres trwania innowacji.
Innowacja przeznaczona jest dla uczniów klas I – VI oraz oddziałów zerowych od 1 X 2015 i obejmuje jeden rok nauki (do V 2016 r.). Placówką, w której innowacja będzie prowadzona jest Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 2 w Starogardzie Gdańskim.
Autorzy innowacji: Barbara Gałkowska, Sławomira Głodek, Natalia Popów.
Innowacja nie narusza:
- podstawy programowej I i II etapu edukacyjnego,
- ramowego planu nauczania,
- zasad klasyfikowania i promowania uczniów.
Wstępny harmonogram działań innowacyjnych.
Działanie |
Termin realizacji |
Osoby odpowiedzialne |
Uwagi |
|
X 2015 |
Wychowawcy klas, koordynatorzy innowacji. |
|
|
Wg harmonogramu |
Koordynatorzy innowacji, logopeda |
|
|
I – V 2016 |
Barbara Gałkowska Sławomira Głodek
|
|
|
XI 2015 |
Barbara Gałkowska Natalia Popów |
|
|
II 2016 |
Barbara Gałkowska Sławomira Głodek |
|
|
Wg ustalonego harmonogramu |
Barbara Gałkowska Wychowawcy klas |
|
|
Wg ustalonego harmonogramu |
Koordynatorzy innowacji |
|
|
Wg ustalonego harmonogramu |
Wychowawcy klas, koordynatorzy innowacji. |
|
|
VI 2016 |
Barbara Gałkowska Sławomira Głodek Natalia Popów |
|
Procedura osiągania celów.
Uczniowie osiągają powyższe cele pracując metodami aktywnymi, współdziałając
w grupach jak również w formie pracy indywidualnej. Wychodząc z założenia, że nie istnieje metoda jednakowa oddziałująca na każdego wychowanka, przyjmujemy, że stosowanie wielokierunkowości w tej dziedzinie jest sposobem na osiąganie umiejętności czytelniczych przez wszystkie dzieci na równym poziomie i w podobnym czasie, a mimo to
w indywidualnym tempie. Służyć temu będą różne formy i metody pracy, z przewagą metod aktywizujących.
Preferowane metody pracy:
(podające) pogadanka, praca z książką, opowiadanie, objaśnienie, (problemowe) sytuacyjne, gry i zabawy dydaktyczne, inscenizacja, metody aktywności twórczej.
Ewaluacja.
Jako narzędzia ewaluacji posłużyć mogą ankiety dla uczniów, testy, rozmowy, obserwacje, analiza dokumentów.
Przewidywane efekty.
umiejętność wysławiania się i kształtowania wypowiedzi;
umiejętność określenia własnych zainteresowań i zdobywanie informacji zgodnych z tymi zainteresowaniami (selekcjonowanie informacji);
chęć korzystania z książki będącej źródłem wiedzy;
kreatywność w myśleniu i działaniu;
umiejętność czytania ze zrozumieniem;
rozwijanie ciekawości świata i nabywanie znajomości rówieśniczych;
rozwijanie wiary we własne możliwości;
stwarzanie możliwości dzielenia się swoimi umiejętnościami z innymi;
rozwijanie wrażliwości na różne formy ludzkiej działalności w sferze kultury;
propagowanie pozytywnych wzorców kulturowych i osobowych;
rozwijanie poczucia odpowiedzialności za wykonywane zadania i powierzane obowiązki;
podejmowanie działań twórczych samodzielnie lub zespołowo;
kształtowanie nawyku czytania i korzystania z biblioteki szkolnej i pozaszkolnej.
Uwagi.
Szkoła zapewnia odpowiednie warunki lokalowe i organizacyjne niezbędne do planowanych działań innowacyjnych.
Szkoła dysponuje niezbędną bazą materiałową. Wyposażona jest w pomoce dydaktyczne. Uczniowie będą wzbogacać swoją wiedzę o zdrowiu poprzez liczne spotkania z pracownikami służby zdrowia, uczestnictwo w konkursach, wycieczki związane z tematem bezpieczeństwa i pierwszej pomocy.
Innowacja jest prowadzona zgodnie z zarządzeniem z dnia 9 kwietnia 2002 r. (Dz. U. Nr 56. poz. 506) w sprawie zasad i warunków prowadzenia działalności innowacyjnej i eksperymentalnej przez szkoły i placówki publiczne.
Starogard Gdański, 11.09.2015 r.
Innowacja pedagogiczna: „Zdrowie w moich rękach”
Harmonogram działań prozdrowotnych w roku szkolnym 2015/2016 w ramach realizowanej innowacji
„Zdrowie w moich rękach”
L.p |
Zadania |
Zagadnienia do realizacji |
Termin |
Dla kogo przeznaczone
|
Osoba odpowiedzialna |
Uwagi |
1. |
„Szkoła Promująca Zdrowie” - tworzenie warunków sprzyjających dobremu samopoczuciu społeczności szkolnej oraz podejmowaniu przez jej członków działań na rzecz zdrowia.
|
-włączenie się w akcję Dzień zrównoważonego Transportu
|
X-V 2016r.
X- XI |
Cała społeczność szkolna
uczestnicy kółek
kl. I a |
wszyscy nauczyciele
n-l plastyki
prowadzący zajęcia
W. Myszk |
|
2. |
Upowszechnianie zasad prawidłowego odżywiania uczniów.
|
„Owoce i warzywa w szkole”, „Mleko dla każdego ucznia”.
|
IX – VI
XI-XII
XI
XI
rok szk.
IX-VI |
Uczniowie klas 0-III
kl. 0-VI
Cała społeczność szkolna Nauczyciele i pracownicy Uczniowie, nauczyciele, rodzice
I-III I-VI
|
wychowawcy klas
wychowawcy klas na zajęciach z wychowawcą
nauczyciele świetlicy |
|
3. |
Propagowanie zdrowego stylu życia wśród społeczności szkolnej.
|
|
IX-VI
IX-VI V/ VI
|
Uczniowie klas IV-VI
Uczniowie klas IV-VI
Uczniowie klas IV- VI
Uczniowie klas 0-VI
|
nauczyciele
E. Krzoska- koordynator projektu warzywno- owocowego B. Gałkowska+ autorzy innowacji |
|
4. |
Kształtowanie odpowiednich nawyków higienicznych.
|
|
IX-V
IX-V
IX-VI |
Uczniowie klas II Uczniowie klas 0-VI Uczniowie klas 0-VI Uczniowie klas 0-VI
|
Pielęgniarka Pielęgniarka Wychowawcy Wychowawcy pielęgniarka |
|
5. |
Profilaktyka antynikotynowa.
|
|
IX-V IX-V IX-VI
|
Uczniowie klas VI Uczniowie klas IV-VI
|
|
|
6. |
Walka z agresją i przemocą.
|
|
IX-VI
VI |
Uczniowie klas 0-VI Uczniowie klas 0-VI
Uczniowie klas 0-VI Uczniowie klas 0-VI Uczniowie klas IV-VI Uczniowie klas 0-VI
|
Wychowawcy pedagog
Wychowawcy
Wychowawcy
Wychowawcy
|
|
7. |
Bezpiecznie w szkole, w domu i na drodze. |
|
IX - VI |
Uczniowie klas 0-VI Uczniowie klas0-VI Uczniowie klas 0-VI Uczniowie klas II Uczniowie klas 0-VI |
Wychowawcy
|
|
8. |
Dbałość o środowisko elementem zdrowia każdego człowieka. |
|
IX IX-X X X, V
V-VI IX-VI |
Uczniowie klas IV-VI Uczniowie klas II Uczniowie klas II Uczniowie klas I-III
Uczniowie klas IV-VI Uczniowie klas V-VI |
M. Wójcik Wychowawcy Wychowawcy Wychowawcy
Wychowawcy M. Wójcik
|
|
"Czytam z klasą lekturki spod chmurki" (edycja V "Na tropach dobroczynności")- realizator innowacji N. Górska- Ameen
- "Akademia Bezpiecznego Puchatka"- - realizator innowacji N. Górska- Ameen