|
Akcja "KAWIARENKA DLA DWÓJECZKI…
![]() Z całego serca dziękujemy wszystkim, którzy zaangażowali się w naszą akcję "KAWIARENKA DLA DWÓJECZKI"! Dzięki pomocy rodziców, uczniów i nauczycieli wszystko wyszło wspaniale – atmosfera była cudowna, a stoły uginały... Więcej...Świetliki, klasa 2 b i wszystkie dzieci …
![]() Kochane Mamy! Z okazji Waszego święta życzenia płyną prosto z serca: zdrowia, uśmiechu i dużo radości, spełnienia marzeń i wielkiej miłości! Dziękujemy za Waszą troskę i codzienną opiekę, za ciepły uśmiech i pomocną rękę. Jesteście dla nas... Więcej...Barwy empatii - konkurs plastyczny i lit…
![]() 25 maja odbył się piknik dla pacjentów i ich rodzin Fundacji Kociewiacy dla Hospicjum, kończący akcję Kolorowe Łąki dla Hospicjum. Podczas wydarzenia wystąpili uczestnicy konkursu muzycznego, a także zostały wręczone nagrody... Więcej...Spotkanie z przedstawicielami Towarzystw…
![]() Dnia 23 maja 2025r. w naszej szkole gościliśmy inspektorów Towarzystwa Opieki Nad Zwierzętami. Inspektorzy przeprowadzili wartościowe zajęcia edukacyjne, dotyczące właściwej opieki nad zwierzętami oraz przedstawili niewłaściwe zachowania ludzi wobec zwierząt,... Więcej...Wycieczka klas 5 do Torunia
![]() 19 maja klasy piąte uczestniczyły w wycieczce do Torunia. Pierwszym punktem wycieczki było Planetarium. Obejrzeliśmy tam piękną projekcję. Potem przeszliśmy się z panią przewodnik po Starym Mieście. Więcej...Klasa 6B na wycieczce w Łebie
![]() W dniach 14–16 maja klasa 6B wybrała się na wycieczkę do Łeby. Już sama podróż była ekscytująca – jechaliśmy pociągiem, co dla wielu z nas było dodatkową atrakcją. Podczas pobytu... Więcej...Wielki sukces naszych uczennic w wojewód…
![]() 15 maja siedzibie Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego w Gdańsku odbyło się rozdanie nagród dla uczestników etapu wojewódzkiego XXXII Ogólnopolskiego Młodzieżowego Konkursu Krajoznawczego „Poznajemy Ojcowiznę" 2025. Nasza uczennica Lena Krawczyk z klasy... Więcej...Kolorowanka "Piękna Polska nasza ca…
![]() Piękna Polska nasza cała. Uczniowie podczas zajęć w świetlicy szkolnej wykonali grupową kolorowankę. Więcej...Tworzyliśmy gniotki antystresowe
![]() Ostatnio w naszej świetlicy było kolorowo i... bardzo sensorycznie! W ramach innowacji pedagogicznej „W ciszy się własne myśli słyszy” tworzyliśmy gniotki antystresowe.To nie tylko świetna zabawa, ale i sposób na... Więcej...Uzyskaliśmy dofinansowanie projektów nas…
![]() Drodzy uczniowie i rodzice, mamy to!!! Dzisiaj w Centrum Organizacji Pozarządowych w Starogardzie Gdańskim z rąk Prezydenta Miasta Janusza Stankowiaka, Wiceprezesa Stowarzyszenia Pozytywni Marcina Karwowskiego oraz Przewodniczącego Młodzieżowej Rady Miasta... Więcej... |
14 grudnia uczniowie klas III wzięli udział w niezwykłym wydarzeniu. W ramach szkolnej podróży przez kontynenty dotarli do jej kolejnego przystanku – Azji.
„Dzień Azjatycki”, bo pod takim hasłem przeprowadzono zajęcia, był okazją do utrwalenia wiedzy o tradycjach oraz kulturze tego kontynentu.
Rolę przewodniczki pełniła Pani mgr Kornelia Halbe, absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego, która przez rok przebywała w Japonii w ramach finansowanego przez tamtejszy rząd stypendium Monbusho na Uniwersytecie Nagoya. Pracowała, jako wykładowca języka japońskiego w Wyższej Szkole Języków Obcych w Poznaniu oraz jako tłumacz w kilku japońskich firmach.
Dzięki wspólnym warsztatom uczniowie klas trzecich poznali podstawowe informacje na temat Japonii dotyczące narodowych symboli i strojów oraz pogłębili swoją wiedzę o często występujących tam kataklizmach takich jak trzęsienia ziemi, tsunami czy tajfuny. Podczas spotkania dzieci miały okazję przekonać się jak wygląda życie codzienne Japończyków; dowiedzieć się, dlaczego śpią na podłodze oraz jak w Japonii wyglądają poszczególne pory roku. Nieco później przyszła pora na część praktyczną zajęć. Uczniowie próbowali swoich sił w jedzeniu pałeczkami, poznawali język japoński poprzez naukę kilku najpopularniejszych zwrotów, pierwszy raz zetknęli się także z trzema tradycyjnymi japońskimi alfabetami i znakami Kanji. Kolejnym wyzwaniem dla trzecioklasistów była próba odróżnienia języka kraju kwitnącej wiśni od języka chińskiego. Na koniec dzieci mogły dowiedzieć się, czym szkoła, do której uczęszczają ich rówieśnicy z Japonii różni się od tej, w której uczą się oni sami.