• 5
  • 4
  • 2
  • 3
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 8
     
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Podchody ortograficzne

Podchody ortograficzne

Podczas lekcji języka polskiego uczniowie klas 5b i 5c zmierzyli się z trudnymi czasownikami. Uczestniczyli w czasownikowym biegu, ćwicząc odmianę. Wzięli też udział w "Czasownikowej grze o tryb", rozwijając wyobraźnię...

Więcej...

Światowy Dzień Życzliwości

Światowy Dzień Życzliwości

W naszej szkole od wielu lat obchodzimy Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień. Z tej okazji organizujemy różne akcje zachęcające do czynienia dobra i dzielenia się życzliwością.

Więcej...

WARSZTATY „JAK ZOSTAĆ SUPERBOHATEREM PIĘ…

WARSZTATY „JAK ZOSTAĆ SUPERBOHATEREM PIĘKNEGO UŚMIECHU?”

W dniu 26 listopada  uczniowie klasy 5b byli uczestnikami warsztatów stomatologicznych w ramach kampanii zdrowotnej. Zajęcia przeprowadził wykwalifikowany pracownik Pomorskiej Medycznej Szkoły Policealnej w Starogardzie Gdańskim. Niezwykle udane spotkanie miało  na...

Więcej...

Drzewo Praw Dziecka

Drzewo Praw Dziecka

20 listopada obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka, który jest jednym z najważniejszych dni dla organizacji UNICEF. To wyjątkowa okazja, by przypomnieć, że każde dziecko na świecie, bez względu na miejsce...

Więcej...

Konwencja Praw Dziecka

Konwencja Praw Dziecka

20 listopada to rocznica uchwalenia Konwencji o prawach dziecka – najważniejszego dokumentu poświęconego dzieciom. W 1989 r. światowi przywódcy podjęli historyczne zobowiązanie wobec dzieci na świecie, przyjmując Konwencję o prawach...

Więcej...

Zaświeciliśmy na czerwono w ramach Międz…

Zaświeciliśmy na czerwono w ramach Międzynarodowego Dnia Przeciwdziałania Przemocy Wobec Dzieci

19 listopada przypada Międzynarodowy Dzień Przeciwdziałania Przemocy Wobec Dzieci. Tego dnia nasza szkoła zaświeciła na czerwono w ramach udziału w kampanii społecznej Dzieciństwo bez Przemocy.

Więcej...

Kreatywne zajęcia z lekturą w klasach VI…

Kreatywne zajęcia z lekturą w klasach VIII, VIIc i IVa

- Klasy VIII a i b podsumowały pracę z lekturą „Kamienie na szaniec”. - Czytanie „Dziadów”cz. II A. Mickiewicza w klasie VII c. - Makiety grodu Mirmiła wykonane przez uczniów klasy IV...

Więcej...

Sukces w XXI Powiatowym Konkursie Ortogr…

Sukces w XXI Powiatowym Konkursie Ortograficznym „Dyktando Kociewskie”

Z dumą informujemy, że uczeń klasy 3a, Antoni Lutka, zdobył III miejsce w XXI Powiatowym Konkursie Ortograficznym „Dyktando Kociewskie”. Było to wyjątkowo trudne dyktando, wymagające doskonałej znajomości zasad ortografii.

Więcej...

IV edycja Szkolnego Dyktanda Ortograficz…

IV edycja Szkolnego Dyktanda Ortograficznego „Mistrz Ortografii"

17 października odbyła się IV edycja Szkolnego Dyktanda Ortograficznego „Mistrz Ortografii" Celem konkursu jest promowanie umiejętności w zakresie stosowania zasad ortograficznych.

Więcej...

Żywa lekcja historii pt. „Droga do niepo…

Żywa lekcja historii pt. „Droga do niepodległości”

12 listopada chętni uczniowie brali udział w lekcji żywej historii  pt. „Droga do niepodległości”. Lekcję poprowadził Pan Damian Klinkosch z Agencji Artystycznej „Atena”.

Więcej...

Klocki Lego i karty „Dixit” na lekcjach języka polskiego

     W dobie wielkiej różnorodności i tempa rozwoju oferty gier, codziennej dostępności ipadów i tabletów, zainteresowanie uczniów lekcją na żywo bywa coraz trudniejsze. Podczas pracy z lekturą „Ania z Zielonego Wzgórza” postanowiłam wykorzystać wiedzę zdobytą w czasie warsztatów poświęconych aktywizującym metodom nauczania.

     Do omówienia lektury wykorzystałam grę „Dixit” oraz klocki Lego, które doskonale łączą stymulację w konwencji zabawowej z rozwojem umysłowym, w tym – rozwojem wyobraźni, kreatywnego i krytycznego myślenia, a także rozwojem umiejętności społecznych i – co bardzo istotne – wzrostem poczucia przynależności do grupy oraz stopniem integracji grupy, widocznym również z perspektywy nauczyciela. Ułatwia ona w efekcie cały proces dydaktyczny; sprawia,  że uczeń chętniej bierze udział w lekcji i pozytywniej postrzega swoje szkolne życie.

     Lekcje prowadzone z wykorzystaniem klocków i kart gry były dla uczniów niesamowitą zabawą; wyobraźnia uczniów jest ogromna i doskonale dają sobie radę z czymś nowym, nieznanym. Wychowankowie świetnie zinterpretowali wiele zagadnień lekturowych, uruchamiając swoją wyobraźnię i kreatywność; uczyli się poprzez zabawę. Oceną zajęć był dla mnie komentarz uczniów: „Zawsze mogą być takie lekcje z lektury”.

     Zaangażowanie wychowanków stało się dla mnie inspiracją do wykreowania kolejnych lekcji z wykorzystaniem kart i klocków Lego.

 

Orange Colour Red Colour Blue Colour Green Colour