|
|
Nasza szkoła uczy się uczyć się!
![]() W roku szkolnym 2025/2026 nasza szkoła realizuje ogólnopolski projekt edukacyjny „Uczę się uczyć się”. Jego celem jest wzmacnianie kompetencji uczniów w zakresie efektywnego uczenia się – poprzez poznawanie i praktyczne... Więcej...Uczniowie klas 5b, 6b i 6c tworzą mroczn…
![]() Uczniowie klas 5b, 6b i 6c przenieśli się do świata grozy i tajemnic. Podczas zajęć języka polskiego tworzyli mrożące krew w żyłach opowiadania – w ciemnej sali, przy blasku latarek… Więcej...Klasy 5a i 5b z wizytą w Komendzie Powia…
![]() W ramach innowacji pedagogicznej „Otwórz drzwi do przyszłości – poznaj zawody” uczniowie klas 5a i 5b odwiedzili Komendę Powiatową Państwowej Straży Pożarnej w Starogardzie Gdańskim. Podczas wizyty uczniowie zapoznali się... Więcej...Klasa 5b na "Placu Broni"
![]() Uczniowie klasy 5b wykonali makiety Placu Broni różnymi technikami plastycznymi w ramach omawiania lektury „Chłopcy z Placu Broni”. Więcej...Klasy ósme tworzą modele wulkanów
![]() Uczniowie klas ósmych po zajęciach geografii poświęconych zjawiskom wulkanicznym postanowili wcielić się w rolę małych geologów i konstruktorów. Więcej...Hobbici, trolle, gobliny, elfy w klasie …
![]() Uczniowie klasy 6b wcielili się w postacie z powieści „Hobbit, czyli tam i z powrotem” J.R.R. Tolkiena. Nie tylko przygotowali przemówienia, w których przedstawiali się jako bohaterowie książki – hobbici,... Więcej...Uczniowie klasy 3c zamienili się w małyc…
![]() Uczniowie klasy 3c zamienili się w małych naukowców i przygotowali syrop z cebuli – naturalne lekarstwo na jesienne przeziębienia. Podczas zajęć poznali tajniki zdrowego odżywiania, eksperymentowali z warzywami i… dzielnie... Więcej...Uczniowie klasy 3b oddali hołd tym, któr…
![]() Z okazji Dnia Wszystkich Świętych uczniowie klasy 3b udali się na pobliski cmentarz, aby zapalić znicze i pomodlić się za zmarłych. W ciszy i zadumie oddali hołd tym, którzy odeszli,... Więcej... |
Matematyka jest kluczem do przetrwania we współczesnym świecie. Używamy jej na co dzień. Podstawy matematyki muszą poznać wszyscy, nie tylko młodzi miłośnicy liczb i łamigłówek. Warto więc zawczasu zadbać o to, by dzieci zrozumiały prawa matematyki, polubiły ją i zaczęły samodzielnie kombinować, jak rozwiązać zadanie, a nie jedynie uczyć się schematów.
Matematyka to nauka wymagająca intensywnej pracy umysłowej i wielu dzieciom przysparza niemało trudności. Sekretem udanej edukacji jest sprawienie, aby dzieci nie myślały, że się uczą. Genialnym sposobem są różnego rodzaju zabawy i gry, pomagające maluchom w lepszym rozumieniu zagadnień. Każdy rodzaj zabawy rozwija umiejętności konieczne dla odniesienia sukcesu szkolnego, np. tworzenie budowli z klocków kształtuje zdolności do rozwiązywania problemów, myślenie przyczynowo-skutkowe, spostrzeganie i orientację w przestrzeni. Jeżeli dodatkowo angażują się w nią inne osoby, rozwijana jest umiejętność prowadzenia rozmowy, wytrzymania określonego poziomu frustracji (oczekiwanie na swoją kolej) oraz rozwiązywania sytuacji spornych (która z kolei wymaga zdolności do negocjacji, wyrażania własnej opinii, czy oceny, kiedy należy ustąpić, a kiedy bronić swojego zdania).
Taka idea przyświeca zajęciom wyrównawczym w zakresie kształtowania kompetencji kluczowych z matematyki.