• 5
  • 4
  • 2
  • 3
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 8
     
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Nasza szkoła uczy się uczyć się!

Nasza szkoła uczy się uczyć się!

W roku szkolnym 2025/2026 nasza szkoła realizuje ogólnopolski projekt edukacyjny „Uczę się uczyć się”. Jego celem jest wzmacnianie kompetencji uczniów w zakresie efektywnego uczenia się – poprzez poznawanie i praktyczne...

Więcej...

Uczniowie klas 5b, 6b i 6c tworzą mroczn…

Uczniowie klas 5b, 6b i 6c tworzą mroczne opowiadania

Uczniowie klas 5b, 6b i 6c przenieśli się do świata grozy i tajemnic. Podczas zajęć języka polskiego tworzyli mrożące krew w żyłach opowiadania – w ciemnej sali, przy blasku latarek…

Więcej...

Klasy 5a i 5b z wizytą w Komendzie Powia…

Klasy 5a i 5b z wizytą w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Starogardzie Gdańskim

W ramach innowacji pedagogicznej „Otwórz drzwi do przyszłości – poznaj zawody” uczniowie klas 5a i 5b odwiedzili Komendę Powiatową Państwowej Straży Pożarnej w Starogardzie Gdańskim. Podczas wizyty uczniowie zapoznali się...

Więcej...

Klasa 5b na "Placu Broni"

Klasa 5b na "Placu Broni"

Uczniowie klasy 5b wykonali makiety Placu Broni różnymi technikami plastycznymi w ramach omawiania lektury „Chłopcy z Placu Broni”.

Więcej...

Klasy ósme tworzą modele wulkanów

Klasy ósme tworzą modele wulkanów

Uczniowie klas ósmych po zajęciach geografii poświęconych zjawiskom wulkanicznym postanowili wcielić się w rolę małych geologów i konstruktorów. 

Więcej...

Hobbici, trolle, gobliny, elfy w klasie …

Hobbici, trolle, gobliny, elfy w klasie 6b

Uczniowie klasy 6b wcielili się w postacie z powieści „Hobbit, czyli tam i z powrotem” J.R.R. Tolkiena. Nie tylko przygotowali przemówienia, w których przedstawiali się jako bohaterowie książki – hobbici,...

Więcej...

Uczniowie klasy 3c zamienili się w małyc…

Uczniowie klasy 3c zamienili się w małych naukowców

Uczniowie klasy 3c zamienili się w małych naukowców i przygotowali syrop z cebuli – naturalne lekarstwo na jesienne przeziębienia. Podczas zajęć poznali tajniki zdrowego odżywiania, eksperymentowali z warzywami i… dzielnie...

Więcej...

Uczniowie klasy 3b oddali hołd tym, któr…

Uczniowie klasy 3b oddali hołd tym, którzy odeszli

Z okazji Dnia Wszystkich Świętych uczniowie klasy 3b udali się na pobliski cmentarz, aby zapalić znicze i pomodlić się za zmarłych. W ciszy i zadumie oddali hołd tym, którzy odeszli,...

Więcej...

PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ W RAMACH INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ „BYĆ BLIŻEJ JEZUSA”

 

 PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ W RAMACH INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ „BYĆ BLIŻEJ JEZUSA”

wykorzystanie metod polisensorycznych na katechezie

w pierwszym semestrze roku szkolnego 2021/2022


 
                Podstawowym założeniem powyższej innowacji jest zaangażowanie w proces nauczania religii wszystkich zmysłów oraz dostarczenie pozytywnych emocji wywołanych ciekawymi, różnorodnymi bodźcami. Wspomaga to gromadzenie i przetwarzanie informacji w pamięci, co z kolei umożliwia dzieciom lepsze zrozumienie i zapamiętanie treści podawanych na katechezie. Dzięki polisensorycznym metodom nauczania można dotrzeć do uczniów, którzy lepiej reagują na smak, zapach czy dotyk. Pozwala to zwiększać ogólne zaangażowanie w zajęcia oraz przenosi się na wzrost efektywności nauczania.

             Uczestnikami Innowacji są dzieci z klasy 2b, które uczęszczają na religię.

 

            Podczas zajęć realizowano główne cele:

  • Stwarzanie sprzyjających warunków do zdobywania wiedzy.
  • Dostarczanie uczniom wiedzy potrzebnej do rozumienia podstawowych pojęć katechetycznych.
  • Nabywanie przez dzieci umiejętności analizy rzeczywistości.
  • Ukazywanie na przykładach właściwych postaw i modeli postępowania w określonych sytuacjach.
  • Promowanie postaw moralnie dobrych, etycznych.
  • Identyfikowanie się z poznanymi wartościami, uznawanie je za własne.

 

           

            W trakcie trwania Innowacji uczniowie zapoznali się z:

  • ze znakiem krzyża, który jest wyrazem miłości Boga do ludzi. Nauczyli się piosenki „W Imię Ojca i Syna i Ducha Świętego...”. Wykonywali krzyż z różnych materiałów;
  • modlitwą różańcową, poznali poszczególne części różańca oraz stworzyli własne różańce z różnych materiałów;
  • podstawowymi faktami i wybranymi wydarzeniami z życia Jana Pawła II, śpiewali gesto-piosenki nt. wydarzeń z życia Papieża oraz wykonali puzzle z jego wizerunkiem;
  • życiorysami wybranych świętych, a z tekturowych rolek i wycinanek wykonali postacie świętych. Brali udział w zabawie taneczno- ruchowej do utworów o świętości, wykonywali gesty nawiązujące do świętości. Uczniowie poprzez pantomimę – wskazywali cechy charakterystyczne dla danego świętego: jazda na nartach, wspinaczka po górach, troska i opieka nad chorymi, dzielenie się chlebem, itp.;
  • wydarzeniami towarzyszącymi narodzeniu Pana Jezusa oraz tradycjami i zwyczajami bożonarodzeniowymi, śpiewali kolędy, wykonywali szopki oraz ozdoby bożonarodzeniowe, brali udział w grach i quizach;
  • symbolami adwentowymi: wieńcem adwentowym, roratką, lampionem. Strali się dobrze wykorzystać czas oczekiwania. Własnoręcznie wykonali lampiony adwentowe oraz roratki;
  • dziadkami Pana Jezusa – świętymi Anną i Joachimem. Dzieci kształtowały w sobie empatię, szacunek, chęć niesienia pomocy, zwłaszcza ludziom starszym. Wykonały upominek dla swoich dziadków – kubeczek z własnoręcznie wypieczonymi i ozdobionymi ciasteczkami.

               

                Dzieci chętnie uczestniczyły w zajęciach, biorąc w nich aktywny udział. Wykazywały się twórczą postawą, dociekliwością oraz wytrwałością w pracy.

 

                                                                                                          Autorka Innowacji

                                                                                                          Karolina Krzemińska

Orange Colour Red Colour Blue Colour Green Colour