|
"Dzień przekąsek"
![]() Nasi uczniowie chętnie podejmują kulinarne inicjatywy w szkole. Tym razem klasa 4B umiliła nam przerwy akcją "Dzień przekąsek" serwując słodkie przekąski. Więcej...Dzień Ziemi - „NASZA MOC, NASZA PLANETA”
![]() Od 55 lat co roku, na całym świecie, obchodzony jest Dzień Ziemi. W naszej szkole świętowaliśmy dzisiaj: 23 kwietnia. Dzień Ziemi ma na celu propagowanie życia w zgodzie ze środowiskiem... Więcej...Klasa 4a na warsztatach w Castoramie
![]() Kolejni uczniowie naszej szkoły – tym razem klasa 4a - mieli możliwość uczestniczyć w warsztatach kreatywnych „Majsterkowo” organizowanych przez sklep Castorama w Starogardzie. Warsztaty „Majsterkowo” uczą praktycznego korzystania z narzędzi... Więcej...Wielkanocna gra terenowa „Tropem Tajemni…
![]() 16 kwietnia uczniowie klasy 3a wzięli udział w wielkanocnej grze terenowej pod hasłem „Tropem Tajemniczego Hasła”. W rolę prowadzących wcieliły się dwa urocze zajączki wielkanocne, które przygotowały dla dzieci serię... Więcej...Wiosenna świetlica
![]() Wiosna to idealny moment na naukę o przyrodzie. W ramach tych zajęć dzieci zapoznały się z zasadami ekologii i bioróżnorodności. Ostatnio w naszej świetlicy dzieci mogły poczuć się jak prawdziwi... Więcej...Kociewiacy dla hospicjum
![]() 16 kwietnia przekazaliśmy dary dla Starogardzkiego Hospicjum w ramach akcji #KociewiacydlaHospicjum. Dziękujemy wszystkim za wszystkim darczyńcom za wsparcie szkolnej akcji pomocy. Więcej...Wielkanocne śniadanie
![]() 16 kwietnia klasa 2c przeżyła wyjątkowy, pełen radości dzień wielkanocny. Uczniowie rozpoczęli go wspólnym śniadaniem, podczas którego mogli skosztować pysznych potraw i spędzić czas w miłej, świątecznej atmosferze. Więcej...Podsumowanie XVI edycji Konkursu na Koci…
![]() W sobotę, 12 kwietnia 2025 w Publicznej Szkole Podstawowej nr 3 w Starogardzie Gdańskim miało miejsce podsumowanie XVI edycji Konkursu na Kociewską Palmę Wielkanocną. Więcej...VIII Rejonowy Konkurs Języka Angielskieg…
![]() W czwartek 10 kwietnia 2025 roku o godzinie 12:00 odbył się VIII Rejonowy Konkurs Języka Angielskiego klas III. W tym roku zgłosiło się 22 uczestników z okolicznych szkół. Więcej... |
Podczas zajęć kreatywnych uczniowie klas ósmych wykonali miniatury zabytków architektury Polski. Zajęcia były prowadzone metodą projektu, a wykonane prace przedstawione społeczności szkolnej na wystawie w bibliotece. Prace uczniowie wykonywali w parach lub indywidualnie, wspierając się nawzajem. W założeniu miały powstać makiety, jednak podczas realizacji zadania, okazało się to zbyt trudne do wykonania.
Dużą trudnością okazało się również wykonanie opisu danego obiektu, czyli wyszukiwanie informacji z różnych źródeł. W pracy metodą projektu uczniowie w szczególności uczą się:
• podejmowania decyzji: sami wybierają lub doprecyzowują temat, problem do rozwiązania, sposób działania, źródła informacji itp., zgodnie ze swoimi zainteresowaniami i celami projektu;
•poszukiwania: szukają sposobów zbadania i możliwości rozwiązania problemu;
•przedsiębiorczości i elastyczności: wytrwale i w przemyślany sposób dążą do realizacji założonego planu pracy; gdy pojawiają się poważne przeszkody starają się je przezwyciężyć lub modyfikują swoje działanie w wyniku dyskusji w grupie i konsultacji z nauczycielem
prowadzącym projekt;
•prezentowania swojej pracy innym: przygotowują i przeprowadzają publiczną prezentację projektu;
•oceniania pracy swojej i innych: oceniają swoje wysiłki i ich ostateczny efekt (z punktu widzenia „kryteriów sukcesu”, określonych wcześniej wspólnie z nauczycielem).
Podczas zajęć kreatywnych uczniowie klas ósmych wykonali miniatury zabytków architektury Polski. Zajęcia były prowadzone metodą projektu, a wykonane prace przedstawione społeczności szkolnej na wystawie w bibliotece. Prace uczniowie wykonywali w parach lub indywidualnie, wspierając się nawzajem. W założeniu miały powstać makiety, jednak podczas realizacji zadania, okazało się to zbyt trudne do wykonania. Dużą trudnością okazało się również wykonanie opisu danego obiektu, czyli wyszukiwanie informacji
z różnych źródeł. W pracy metodą projektu uczniowie w szczególności uczą się:
• podejmowania decyzji: sami wybierają lub doprecyzowują temat, problem do rozwiązania, sposób działania, źródła informacji itp., zgodnie ze swoimi zainteresowaniami i celami projektu;
•poszukiwania: szukają sposobów zbadania i możliwości rozwiązania problemu;
•przedsiębiorczości i elastyczności: wytrwale i w przemyślany sposób dążą do realizacji założonego planu pracy; gdy pojawiają się poważne przeszkody starają się je przezwyciężyć lub modyfikują swoje działanie w wyniku dyskusji w grupie i konsultacji z nauczycielem
prowadzącym projekt;
•prezentowania swojej pracy innym: przygotowują i przeprowadzają publiczną prezentację projektu;
•oceniania pracy swojej i innych: oceniają swoje wysiłki i ich ostateczny efekt (z punktu widzenia „kryteriów sukcesu”, określonych wcześniej wspólnie z nauczycielem).