|
Sukces w XXI Powiatowym Konkursie Ortogr…
Z dumą informujemy, że uczeń klasy 3a, Antoni Lutka, zdobył III miejsce w XXI Powiatowym Konkursie Ortograficznym „Dyktando Kociewskie”. Było to wyjątkowo trudne dyktando, wymagające doskonałej znajomości zasad ortografii. Więcej...IV edycja Szkolnego Dyktanda Ortograficz…
17 października odbyła się IV edycja Szkolnego Dyktanda Ortograficznego „Mistrz Ortografii" Celem konkursu jest promowanie umiejętności w zakresie stosowania zasad ortograficznych. Więcej...Żywa lekcja historii pt. „Droga do niepo…
12 listopada chętni uczniowie brali udział w lekcji żywej historii pt. „Droga do niepodległości”. Lekcję poprowadził Pan Damian Klinkosch z Agencji Artystycznej „Atena”. Więcej...Uczniowie klas młodszych w ogólnopolskim…
Na początku listopada uczniowie klas młodszych po raz kolejny uczestniczyli w ogólnopolskim programie edukacyjnym "Śniadanie daje moc". Celem akcji jest promowanie zasad zdrowego odżywiania oraz zwiększenie świadomości uczniów na temat... Więcej...Szkolne Koło czytelniczo-turystyczne ucz…
11 listopada uczennice koła czytelniczo-turystycznego świętowały aktywnie podczas Imprezy na Orientację na terenie okolic Kręgskiego Młyna. Chociaż pogoda była prawdziwie listopadowa, to nie brakowało dobrego nastroju, a na mecie pysznych... Więcej...Pomoc dla powodzian
Drodzy Rodzice i Uczniowie, z całego serca pragniemy podziękować za Wasze zaangażowanie i wsparcie w naszej akcji pomocy powodzianom. Dzięki Waszej hojności i otwartości na potrzeby innych udało nam się zebrać... Więcej...Dzień Szalonego Ubioru oraz Dzień Dyni
30 października świętowaliśmy w naszej szkole Dzień Szalonego Ubioru oraz Dzień Dyni zainicjowane przez Samorząd Uczniowski. Więcej...Klasa 3a w Teatrze Muzycznym w Gdyni
29 października uczniowie klasy 3a mieli okazję odwiedzić Teatr Muzyczny w Gdyni, gdzie obejrzeli mini musical przygodowy zatytułowany „Tylko grzecznie”. Więcej...Klasa 4B w "Kuchni Pana Kleksa…
Na lekcji języka polskiego uczniowie klasy 4b przygotowali magiczne dania prosto z kuchni pana Kleksa. Więcej... |
W dobie wielkiej różnorodności i tempa rozwoju oferty gier, codziennej dostępności ipadów i tabletów, zainteresowanie uczniów lekcją na żywo bywa coraz trudniejsze. Podczas pracy z lekturą „Ania z Zielonego Wzgórza” postanowiłam wykorzystać wiedzę zdobytą w czasie warsztatów poświęconych aktywizującym metodom nauczania.
Do omówienia lektury wykorzystałam grę „Dixit” oraz klocki Lego, które doskonale łączą stymulację w konwencji zabawowej z rozwojem umysłowym, w tym – rozwojem wyobraźni, kreatywnego i krytycznego myślenia, a także rozwojem umiejętności społecznych i – co bardzo istotne – wzrostem poczucia przynależności do grupy oraz stopniem integracji grupy, widocznym również z perspektywy nauczyciela. Ułatwia ona w efekcie cały proces dydaktyczny; sprawia, że uczeń chętniej bierze udział w lekcji i pozytywniej postrzega swoje szkolne życie.
Lekcje prowadzone z wykorzystaniem klocków i kart gry były dla uczniów niesamowitą zabawą; wyobraźnia uczniów jest ogromna i doskonale dają sobie radę z czymś nowym, nieznanym. Wychowankowie świetnie zinterpretowali wiele zagadnień lekturowych, uruchamiając swoją wyobraźnię i kreatywność; uczyli się poprzez zabawę. Oceną zajęć był dla mnie komentarz uczniów: „Zawsze mogą być takie lekcje z lektury”.
Zaangażowanie wychowanków stało się dla mnie inspiracją do wykreowania kolejnych lekcji z wykorzystaniem kart i klocków Lego.