• 5
  • 4
  • 2
  • 3
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 8
     
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Podchody ortograficzne

Podchody ortograficzne

Podczas lekcji języka polskiego uczniowie klas 5b i 5c zmierzyli się z trudnymi czasownikami. Uczestniczyli w czasownikowym biegu, ćwicząc odmianę. Wzięli też udział w "Czasownikowej grze o tryb", rozwijając wyobraźnię...

Więcej...

Światowy Dzień Życzliwości

Światowy Dzień Życzliwości

W naszej szkole od wielu lat obchodzimy Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień. Z tej okazji organizujemy różne akcje zachęcające do czynienia dobra i dzielenia się życzliwością.

Więcej...

WARSZTATY „JAK ZOSTAĆ SUPERBOHATEREM PIĘ…

WARSZTATY „JAK ZOSTAĆ SUPERBOHATEREM PIĘKNEGO UŚMIECHU?”

W dniu 26 listopada  uczniowie klasy 5b byli uczestnikami warsztatów stomatologicznych w ramach kampanii zdrowotnej. Zajęcia przeprowadził wykwalifikowany pracownik Pomorskiej Medycznej Szkoły Policealnej w Starogardzie Gdańskim. Niezwykle udane spotkanie miało  na...

Więcej...

Drzewo Praw Dziecka

Drzewo Praw Dziecka

20 listopada obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka, który jest jednym z najważniejszych dni dla organizacji UNICEF. To wyjątkowa okazja, by przypomnieć, że każde dziecko na świecie, bez względu na miejsce...

Więcej...

Konwencja Praw Dziecka

Konwencja Praw Dziecka

20 listopada to rocznica uchwalenia Konwencji o prawach dziecka – najważniejszego dokumentu poświęconego dzieciom. W 1989 r. światowi przywódcy podjęli historyczne zobowiązanie wobec dzieci na świecie, przyjmując Konwencję o prawach...

Więcej...

Zaświeciliśmy na czerwono w ramach Międz…

Zaświeciliśmy na czerwono w ramach Międzynarodowego Dnia Przeciwdziałania Przemocy Wobec Dzieci

19 listopada przypada Międzynarodowy Dzień Przeciwdziałania Przemocy Wobec Dzieci. Tego dnia nasza szkoła zaświeciła na czerwono w ramach udziału w kampanii społecznej Dzieciństwo bez Przemocy.

Więcej...

Kreatywne zajęcia z lekturą w klasach VI…

Kreatywne zajęcia z lekturą w klasach VIII, VIIc i IVa

- Klasy VIII a i b podsumowały pracę z lekturą „Kamienie na szaniec”. - Czytanie „Dziadów”cz. II A. Mickiewicza w klasie VII c. - Makiety grodu Mirmiła wykonane przez uczniów klasy IV...

Więcej...

Sukces w XXI Powiatowym Konkursie Ortogr…

Sukces w XXI Powiatowym Konkursie Ortograficznym „Dyktando Kociewskie”

Z dumą informujemy, że uczeń klasy 3a, Antoni Lutka, zdobył III miejsce w XXI Powiatowym Konkursie Ortograficznym „Dyktando Kociewskie”. Było to wyjątkowo trudne dyktando, wymagające doskonałej znajomości zasad ortografii.

Więcej...

IV edycja Szkolnego Dyktanda Ortograficz…

IV edycja Szkolnego Dyktanda Ortograficznego „Mistrz Ortografii"

17 października odbyła się IV edycja Szkolnego Dyktanda Ortograficznego „Mistrz Ortografii" Celem konkursu jest promowanie umiejętności w zakresie stosowania zasad ortograficznych.

Więcej...

Żywa lekcja historii pt. „Droga do niepo…

Żywa lekcja historii pt. „Droga do niepodległości”

12 listopada chętni uczniowie brali udział w lekcji żywej historii  pt. „Droga do niepodległości”. Lekcję poprowadził Pan Damian Klinkosch z Agencji Artystycznej „Atena”.

Więcej...

PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ W RAMACH INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ „BYĆ BLIŻEJ JEZUSA”

 

 PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ W RAMACH INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ „BYĆ BLIŻEJ JEZUSA”

wykorzystanie metod polisensorycznych na katechezie

w pierwszym semestrze roku szkolnego 2021/2022


 
                Podstawowym założeniem powyższej innowacji jest zaangażowanie w proces nauczania religii wszystkich zmysłów oraz dostarczenie pozytywnych emocji wywołanych ciekawymi, różnorodnymi bodźcami. Wspomaga to gromadzenie i przetwarzanie informacji w pamięci, co z kolei umożliwia dzieciom lepsze zrozumienie i zapamiętanie treści podawanych na katechezie. Dzięki polisensorycznym metodom nauczania można dotrzeć do uczniów, którzy lepiej reagują na smak, zapach czy dotyk. Pozwala to zwiększać ogólne zaangażowanie w zajęcia oraz przenosi się na wzrost efektywności nauczania.

             Uczestnikami Innowacji są dzieci z klasy 2b, które uczęszczają na religię.

 

            Podczas zajęć realizowano główne cele:

  • Stwarzanie sprzyjających warunków do zdobywania wiedzy.
  • Dostarczanie uczniom wiedzy potrzebnej do rozumienia podstawowych pojęć katechetycznych.
  • Nabywanie przez dzieci umiejętności analizy rzeczywistości.
  • Ukazywanie na przykładach właściwych postaw i modeli postępowania w określonych sytuacjach.
  • Promowanie postaw moralnie dobrych, etycznych.
  • Identyfikowanie się z poznanymi wartościami, uznawanie je za własne.

 

           

            W trakcie trwania Innowacji uczniowie zapoznali się z:

  • ze znakiem krzyża, który jest wyrazem miłości Boga do ludzi. Nauczyli się piosenki „W Imię Ojca i Syna i Ducha Świętego...”. Wykonywali krzyż z różnych materiałów;
  • modlitwą różańcową, poznali poszczególne części różańca oraz stworzyli własne różańce z różnych materiałów;
  • podstawowymi faktami i wybranymi wydarzeniami z życia Jana Pawła II, śpiewali gesto-piosenki nt. wydarzeń z życia Papieża oraz wykonali puzzle z jego wizerunkiem;
  • życiorysami wybranych świętych, a z tekturowych rolek i wycinanek wykonali postacie świętych. Brali udział w zabawie taneczno- ruchowej do utworów o świętości, wykonywali gesty nawiązujące do świętości. Uczniowie poprzez pantomimę – wskazywali cechy charakterystyczne dla danego świętego: jazda na nartach, wspinaczka po górach, troska i opieka nad chorymi, dzielenie się chlebem, itp.;
  • wydarzeniami towarzyszącymi narodzeniu Pana Jezusa oraz tradycjami i zwyczajami bożonarodzeniowymi, śpiewali kolędy, wykonywali szopki oraz ozdoby bożonarodzeniowe, brali udział w grach i quizach;
  • symbolami adwentowymi: wieńcem adwentowym, roratką, lampionem. Strali się dobrze wykorzystać czas oczekiwania. Własnoręcznie wykonali lampiony adwentowe oraz roratki;
  • dziadkami Pana Jezusa – świętymi Anną i Joachimem. Dzieci kształtowały w sobie empatię, szacunek, chęć niesienia pomocy, zwłaszcza ludziom starszym. Wykonały upominek dla swoich dziadków – kubeczek z własnoręcznie wypieczonymi i ozdobionymi ciasteczkami.

               

                Dzieci chętnie uczestniczyły w zajęciach, biorąc w nich aktywny udział. Wykazywały się twórczą postawą, dociekliwością oraz wytrwałością w pracy.

 

                                                                                                          Autorka Innowacji

                                                                                                          Karolina Krzemińska

Orange Colour Red Colour Blue Colour Green Colour