• 4
  • 2
  • 3
  • 1
  • 6
  • 5
     
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Konkurs “W świecie Harry’ego Pottera 202…

Wyniki konkursu “W świecie Harry’ego Pottera 2022” 1. Konkurs wiedzy w języku polskim w klasach 7-8: I miejsce - Oliwia Chmielewska (7c) II miejsce - Nadia Ila (8b) III miejsce - Kornelia Kamrowska (8b)...

Więcej...

Sprawozdanie z Międzynarodowego Konkursu…

Sprawozdanie z Międzynarodowego Konkursu "Kangur Matematyczny"

       Dnia 17 marca 2022 roku w Publicznej Szkole Podstawowej nr 2 w Starogardzie Gdańskim odbył się Międzynarodowy Konkurs „Kangur Matematyczny”. Głównym organizatorem konkursu matematycznego „Kangur" w Polsce jest...

Więcej...

Warsztaty czytelnicze „Książka moim przy…

Warsztaty czytelnicze „Książka moim przyjacielem”

     W dniach 7 i 8 czerwca 2022 roku uczniowie klas pierwszych uczestniczyli w warsztatach czytelniczych w Miejskiej Bibliotece Publicznej w ramach projektu „Książka moim przyjacielem”. Dzieci poznały wszystkie...

Więcej...

XXI Konkurs Recytatorski Poezji Marii Ko…

XXI Konkurs Recytatorski Poezji Marii Konopnickiej

     31 maja nasi uczniowie brali udział w XXI Konkursie Recytatorskim Poezji Marii Konopnickiej w Nowej Cerkwii. Dwoje uczniów otrzymało nagrody: Dawid Szwarc z kl. 1 a zajął 2...

Więcej...

Podsumowanie działań związanych z patron…

Podsumowanie działań związanych z patronem szkoły – „Majówka z Konopnicką”

     Dnia 27 maja 2022r. w Publicznej Szkole Podstawowej nr 2 odbyło się podsumowanie działań związanych z patronem szkoły – „Majówka z Konopnicką”.

Więcej...

Szkolny Konkurs Wiedzy o Niemczech

Szkolny Konkurs Wiedzy o Niemczech

     Dnia 16 maja w naszej szkole odbył się po raz pierwszy Szkolny Konkurs Wiedzy o Niemczech. Uczniowie klas 7 i 8 musieli wykazać się znajomością geografii, kultury i...

Więcej...

Lekcja pro-live

Lekcja pro-live

     12 maja w naszej szkole gościła pani Marta Wielgosz z Fundacji Małych Stópek, która przeprowadziła zajęcia pro-life w klasie VII c.

Więcej...

Klasa II A na wycieczce do Komendy Powia…

Klasa II A na wycieczce do Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Starogardzie Gdańskim

     W dniu 5 maja uczniowie klasy II A uczestniczyli w wycieczce do Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Starogardzie Gdańskim.     Głównym celem wycieczki było zapoznanie uczniów z...

Więcej...

Akademia z okazji święta Konstytucji

Akademia z okazji święta Konstytucji

     W naszej szkole w dniu 5 maja 2022 r. odbył się apel z okazji święta Konstytucji 3 Maja na auli szkolnej. Obchody uroczystości rozpoczęły się od występu klasy...

Więcej...

Bezpieczeństwo

Akcja „Moc Bazera czyni bohatera”

      Nasza Szkoła przystąpiła do akcji „Moc Bazera czyni bohatera”. Jest to kampania społeczno-edukacyjna mająca na celu przeciwdziałanie przemocy wśród dzieci w wieku szkolnym. Akcja rozpoczęła się w kwietniu 2013 roku i potrwa do grudnia 2013 roku, a swym zasięgiem obejmuje Trójmiasto i okolice.

Więcej informacji na temat naszego udziału w akcji „Moc Bazera czyni bohatera”.


O BEZPIECZEŃSTWO DBAMY ZAWSZE

Prezentacja zasad bezpieczeństwa (Prezentacja MS PowerPoint)
Quiz (plik MS Word)

 

KONKURS BEZPIECZNA SZKOŁA - BEZPIECZNY UCZEŃ

    Nasza szkoła w okresie od 10 października 2012r. do 31 marca 2013r. wykonywała zadania przewidziane regulaminem konkursu Bezpieczna Szkoła – Bezpieczny Uczeń.
    Konkurs zorganizowała redakcja miesięcznika Perspektywy Europejskie, Fundacja Państwo Obywatelskie oraz Komitet Honorowy.

 

Regulamin II Ogólnopolskiego Konkursu dla szkół wszystkich rodzajów i stopni, pod nazwą BEZPIECZNA SZKOŁA - BEZPIECZNY UCZEŃ. (plik pdf)


Link do projektu Bezpieczna Szkoła:  www.bezpieczna-szkola.com


Zbiorcza informacja o wykonaniu zadań konkursowych. (plik pdf)

 

Zadanie 1
Przeprowadzenie, we wszystkich klasach szkoły, debaty uczniowskiej nt. Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel z testem sprawdzającym dla uczniów wg układu opracowanego przez szkołę. Ocena jury na podstawie testów, po 3 z każdej klasy, przesłanych do jury konkursu pocztą elektroniczną. (plik pdf)

Zadanie 2
Przeprowadzenie szkolnego konkursu nt. Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi (nauczyciel-uczeń, dziecko-rodzina, koledzy w miejscu zamieszkania, osiedlu, miejscowości). Zasady konkursu, z dostosowaniem do grup wiekowych, opracowują szkoły uczestniczące w konkursie. Ocena na podstawie 10 najciekawszych prac wg wyboru szkoły, przesłanych przez szkoły do jury konkursu. (plik pdf)

Zadanie 3
Przeprowadzenie spotkań uczniów z przedstawicielami Policji, Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego, organizacji społecznych etc. nt. Bezpieczne zachowanie w szkole, domu, na ulicy; zagrożenia, udzielania pomocy, obrona konieczna itp. Ocena na podstawie opisu wykonanych przedsięwzięć, sporządzonego przez szkołę i przesłanego do jury pocztą elektroniczną. (plik pdf)

Zadanie 4
Przeprowadzenie pogadanek we wszystkich klasach na temat: Prawna ochrona dóbr osobistych człowieka, w tym nietykalności cielesnej, a zwyczaje szkolne. Zalecane podjęcie tematu relacji „chłopcy-dziewczęta” – język, kultura osobista etc. „Czy uczniowie klną i dlaczego …” Ocena na podstawie informacji przesłanej do jury pocztą elektroniczną. (plik pdf)

Zadanie 5
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów na temat Tytoń, narkotyki, dopalacze – jak się przed tym bronić? Ocena na podstawie informacji przesłanej do jury przez szkołę. (plik pdf)

Zadanie 6
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów nt. Kibole, blokersi, grupy podwórkowe – co robić, jeśli rozpoznajesz zagrożenie, jak się bronić przed wciśnięciem do „paczki”. Wskazany udział specjalisty ds.. prewencji z Policji, pedagoga-specjalisty z zakresu resocjalizacji. Ocena na podstawie informacji przesłanej do jury przez szkołę. (plik pdf)

Zadanie 7
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem Mój przyjaciel jest inwalidą – jak kształtować postawy akceptujące niepełnosprawność. Ocena na podstawie informacji przesłanej do jury przez szkołę. (plik pdf)

Zadanie 8
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem Nie jesteś sam. Jak monitorować sytuację osób z otoczenia szkolnego lub środowiskowego, które znalazły się w biedzie, chorobie, stanie sieroctwa społecznego lub „eurosieroctwa”, gdzie szukać pomocy? Wskazany udział przedstawicieli ośrodków pomocy społecznej i pomocy rodzinie, zawodowych kuratorów sądowych. (plik pdf)

Zadanie 9
Przeprowadzenie konwersatoriów na temat: Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia …. Prezentacja może obejmować podstawowe reguły prawa cywilnego i karnego – w konwencji odpowiedniej dla grup wiekowych, a także tematykę przestępczości nieletnich i wykonywania kar orzeczonych przez sądy dla nieletnich oraz sądy powszechne. (plik pdf)

Zadanie 10
Wykonanie dowolnego zadania wg tematyki wybranej przez uczestniczącą w konkursie szkołę, dotyczącego kwestii bezpiecznej szkoły lub bezpieczeństwa uczniów. (plik pdf)

Orange Colour Red Colour Blue Colour Green Colour