|
Pasowanie na ucznia klas 1
W piątek 18 października szczególne święto mieli uczniowie klas pierwszych, którzy uroczyście zostali pasowani na uczniów naszej szkoły. Gratulujemy naszym pierwszoklasistom i życzymy radosnej nauki i wielu sukcesów. Więcej...Wycieczka do Orłowa
16 października uczniowie klas 7 wybrali się na lekcje geografii w terenie. Tym razem wybraliśmy się do Gdyni Orłowa. Więcej...W klasach: 6a, 5b i 5c odbyła się żywa l…
Żywa lekcja języka polskiego w klasie 6a w ramach omawiania lektury "Hobbit". Uczniowie przebrali się za popularne postacie z książki: hobbity, elfy, krasnoludy, gobliny, trolle, Beorna, Golluma. Zaprezentowali także scenki... Więcej...Z dumą informujemy, że wybrani nauczycie…
Prestiżowe odznaczenie państwowe, przyznawane jest osobom, które swoją wieloletnią pracą, oddaniem i profesjonalizmem wniosły znaczący wkład w rozwój polskiej edukacji. Więcej...Noc Bibliotek
11 października miała miejsce Noc Bibliotek. Nasi uczniowie z tej okazji odwiedzili Miejską Bibliotekę Publiczną im. Ks. Bernarda Sychty w Starogardzie Gdańskim. Biblioteka na ten czas zapewniła odwiedzającym wiele różnych... Więcej...Uroczysty apel z okazji Dnia Edukacji Na…
11 października odbył się w naszej szkole uroczysty apel z okazji Dnia Edukacji Narodowej. Uczniowie z klasy 7a przedstawili w krótkiej inscenizacji szkołę przyszłości. Podczas uroczystości zostali też nagrodzeni nauczyciele... Więcej...Pierwsza pomoc w klasie 6a
W klasie 6a odbyły się warsztaty z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Na wstępie przeprowadzono krótką pogadankę na temat udzielania pierwszej pomocy. Więcej...Gra terenowa "Nie dam się dysleksji…
10 października uczennice kl.5b Anna i Nikola aktywnie reprezentowały naszą szkołę w Grze terenowej "Nie dam się dysleksji". Wyruszyły w trasę ulicami Starogardu Gd. by zmierzyć się w ciekawy sposób z... Więcej...Europejski Dzień Języków Obcych
Europejski Dzień Języków Obcych obchodziliśmy w poniedziałek 07 października. Głównym założeniem tego dnia jest promowanie wśród uczniów różnorodności kulturowej i językowej Europy jako bogactwa, które należy ciągle rozwijać i pielęgnować. Więcej...„Honuś” w klasie 4a
W czwartek, 26 września klasę 4 a podczas lekcji odwiedził „Honuś” z animatorkami, które przeprowadziły zabawy zręcznościowe i kalambury. To był fajnie spędzony czas. Więcej... |
Akcja „Moc Bazera czyni bohatera”
Nasza Szkoła przystąpiła do akcji „Moc Bazera czyni bohatera”. Jest to kampania społeczno-edukacyjna mająca na celu przeciwdziałanie przemocy wśród dzieci w wieku szkolnym. Akcja rozpoczęła się w kwietniu 2013 roku i potrwa do grudnia 2013 roku, a swym zasięgiem obejmuje Trójmiasto i okolice.
Więcej informacji na temat naszego udziału w akcji „Moc Bazera czyni bohatera”.
O BEZPIECZEŃSTWO DBAMY ZAWSZE
Prezentacja zasad bezpieczeństwa (Prezentacja MS PowerPoint)
Quiz (plik MS Word)
KONKURS BEZPIECZNA SZKOŁA - BEZPIECZNY UCZEŃ
Nasza szkoła w okresie od 10 października 2012r. do 31 marca 2013r. wykonywała zadania przewidziane regulaminem konkursu Bezpieczna Szkoła – Bezpieczny Uczeń.
Konkurs zorganizowała redakcja miesięcznika Perspektywy Europejskie, Fundacja Państwo Obywatelskie oraz Komitet Honorowy.
Link do projektu Bezpieczna Szkoła: www.bezpieczna-szkola.com
Zbiorcza informacja o wykonaniu zadań konkursowych. (plik pdf)
Zadanie 1
Przeprowadzenie, we wszystkich klasach szkoły, debaty uczniowskiej nt. Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel z testem sprawdzającym dla uczniów wg układu opracowanego przez szkołę. Ocena jury na podstawie testów, po 3 z każdej klasy, przesłanych do jury konkursu pocztą elektroniczną. (plik pdf)
Zadanie 2
Przeprowadzenie szkolnego konkursu nt. Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi (nauczyciel-uczeń, dziecko-rodzina, koledzy w miejscu zamieszkania, osiedlu, miejscowości). Zasady konkursu, z dostosowaniem do grup wiekowych, opracowują szkoły uczestniczące w konkursie. Ocena na podstawie 10 najciekawszych prac wg wyboru szkoły, przesłanych przez szkoły do jury konkursu. (plik pdf)
Zadanie 3
Przeprowadzenie spotkań uczniów z przedstawicielami Policji, Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego, organizacji społecznych etc. nt. Bezpieczne zachowanie w szkole, domu, na ulicy; zagrożenia, udzielania pomocy, obrona konieczna itp. Ocena na podstawie opisu wykonanych przedsięwzięć, sporządzonego przez szkołę i przesłanego do jury pocztą elektroniczną. (plik pdf)
Zadanie 4
Przeprowadzenie pogadanek we wszystkich klasach na temat: Prawna ochrona dóbr osobistych człowieka, w tym nietykalności cielesnej, a zwyczaje szkolne. Zalecane podjęcie tematu relacji „chłopcy-dziewczęta” – język, kultura osobista etc. „Czy uczniowie klną i dlaczego …” Ocena na podstawie informacji przesłanej do jury pocztą elektroniczną. (plik pdf)
Zadanie 5
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów na temat Tytoń, narkotyki, dopalacze – jak się przed tym bronić? Ocena na podstawie informacji przesłanej do jury przez szkołę. (plik pdf)
Zadanie 6
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów nt. Kibole, blokersi, grupy podwórkowe – co robić, jeśli rozpoznajesz zagrożenie, jak się bronić przed wciśnięciem do „paczki”. Wskazany udział specjalisty ds.. prewencji z Policji, pedagoga-specjalisty z zakresu resocjalizacji. Ocena na podstawie informacji przesłanej do jury przez szkołę. (plik pdf)
Zadanie 7
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem Mój przyjaciel jest inwalidą – jak kształtować postawy akceptujące niepełnosprawność. Ocena na podstawie informacji przesłanej do jury przez szkołę. (plik pdf)
Zadanie 8
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem Nie jesteś sam. Jak monitorować sytuację osób z otoczenia szkolnego lub środowiskowego, które znalazły się w biedzie, chorobie, stanie sieroctwa społecznego lub „eurosieroctwa”, gdzie szukać pomocy? Wskazany udział przedstawicieli ośrodków pomocy społecznej i pomocy rodzinie, zawodowych kuratorów sądowych. (plik pdf)
Zadanie 9
Przeprowadzenie konwersatoriów na temat: Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia …. Prezentacja może obejmować podstawowe reguły prawa cywilnego i karnego – w konwencji odpowiedniej dla grup wiekowych, a także tematykę przestępczości nieletnich i wykonywania kar orzeczonych przez sądy dla nieletnich oraz sądy powszechne. (plik pdf)
Zadanie 10
Wykonanie dowolnego zadania wg tematyki wybranej przez uczestniczącą w konkursie szkołę, dotyczącego kwestii bezpiecznej szkoły lub bezpieczeństwa uczniów. (plik pdf)