• 5
  • 4
  • 2
  • 3
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 8
     
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Klasy Ia i Ib na warsztatach z majsterko…

Klasy Ia i Ib na warsztatach z majsterkowania w Castoramie

Dnia 24 marca uczniowie klasy Ia i Ib wzięli udział w wiosennych warsztatach z majsterkowania w Castoramie. Każdy uczestnik wykonał własnoręcznie skrzyneczkę z drewna. 

Więcej...

Szkolny konkurs recytatorski dla uczniów…

Szkolny konkurs recytatorski dla uczniów klas I-III

24 marca 2025 roku odbył się szkolny konkurs recytatorski dla uczniów klas I-III. To wydarzenie było świetną okazją do zaprezentowania umiejętności recytatorskich i artystycznych naszych uczniów.

Więcej...

Zimowa otchłań kontra wiosenna energia –…

Zimowa otchłań kontra wiosenna energia – 3B na tropie słońca!

Zima wciągnęła nas w swoje lodowate objęcia, ale klasa 3B nie dała się mroźnej ciemności! Z wielką determinacją, krocząc przez śnieżne zaspy (a przynajmniej wyobrażone), przeszliśmy z zimowej otchłani wprost...

Więcej...

21 marca obchodzimy Światowy Dzień Osób …

21 marca obchodzimy Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa

21 marca obchodzimy Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa. Zakładając tego dnia kolorowe skarpetki (nie do pary) okazujemy swoją otwartość wobec odmienności ludzi, budujemy świadomość oraz poczucie wrażliwości i tolerancji...

Więcej...

Program "Trzymaj Formę!"

Program "Trzymaj Formę!"

Działamy w ramach projektu Trzymaj Formę. Celem programu "Trzymaj Formę!" jest edukacja w zakresie trwałego kształtowania prozdrowotnych nawyków wśród młodzieży szkolnej poprzez promocję zasad aktywnego stylu życia i zbilansowanej diety,...

Więcej...

Pasowanie na czytelnika uczniów klas pie…

Pasowanie na czytelnika uczniów klas pierwszych i bajkowy pokaz mody

Pierwszy Dzień Wiosny był w naszej szkole kolorowy i pełen wydarzeń. Jednym z nich było pasowanie na czytelnika uczniów klas pierwszych. Uczennice koła czytelniczo-turystycznego przygotowały na tę okazję Bajkowy pokaz...

Więcej...

Góra Grosza i konkurs na Klasę z sercem

Góra Grosza i konkurs na Klasę z sercem

Zakończyliśmy zbiórkę Góra Grosza i konkurs na Klasę z sercem. Trzeci raz z rzędu Klasą z sercem okazała się klasa 3a, która zachowała statuetkę przechodnią. Uczniowie tej klasy otrzymali medale...

Więcej...

Sukces w konkursie plastycznym „Mam praw…

Z radością ogłaszamy wyniki konkursu plastycznego „Mam prawo”, organizowanego w Sądzie Rejonowym w Starogardzie Gdańskim z okazji Dnia Edukacji Prawnej. W konkursie nasz uczeń Filip Bieliński otrzymał 3 miejsce w...

Więcej...

Sprawozdanie z Międzynarodowego Konkursu…

Sprawozdanie z Międzynarodowego Konkursu Matematycznego  „Kangur”

Dnia 20 marca 2025 roku w Publicznej Szkole Podstawowej nr 2 w Starogardzie Gdańskim odbył się Międzynarodowy Konkurs Matematyczny  „Kangur”. Kangur matematyczny to jeden z najbardziej znanych konkursów.

Więcej...

Dzień Otwarty

Dzień Otwarty

Serdecznie dziękujemy za Waszą obecność podczas dnia otwartego w naszej szkole. Wasze zaangażowanie i wsparcie są dla nas niezwykle ważne. Dzięki Wam mogliśmy wspólnie stworzyć wyjątkową atmosferę, w której uczniowie...

Więcej...

Bezpieczeństwo

Akcja „Moc Bazera czyni bohatera”

      Nasza Szkoła przystąpiła do akcji „Moc Bazera czyni bohatera”. Jest to kampania społeczno-edukacyjna mająca na celu przeciwdziałanie przemocy wśród dzieci w wieku szkolnym. Akcja rozpoczęła się w kwietniu 2013 roku i potrwa do grudnia 2013 roku, a swym zasięgiem obejmuje Trójmiasto i okolice.

Więcej informacji na temat naszego udziału w akcji „Moc Bazera czyni bohatera”.


O BEZPIECZEŃSTWO DBAMY ZAWSZE

Prezentacja zasad bezpieczeństwa (Prezentacja MS PowerPoint)
Quiz (plik MS Word)

 

KONKURS BEZPIECZNA SZKOŁA - BEZPIECZNY UCZEŃ

    Nasza szkoła w okresie od 10 października 2012r. do 31 marca 2013r. wykonywała zadania przewidziane regulaminem konkursu Bezpieczna Szkoła – Bezpieczny Uczeń.
    Konkurs zorganizowała redakcja miesięcznika Perspektywy Europejskie, Fundacja Państwo Obywatelskie oraz Komitet Honorowy.

 

Regulamin II Ogólnopolskiego Konkursu dla szkół wszystkich rodzajów i stopni, pod nazwą BEZPIECZNA SZKOŁA - BEZPIECZNY UCZEŃ. (plik pdf)


Link do projektu Bezpieczna Szkoła:  www.bezpieczna-szkola.com


Zbiorcza informacja o wykonaniu zadań konkursowych. (plik pdf)

 

Zadanie 1
Przeprowadzenie, we wszystkich klasach szkoły, debaty uczniowskiej nt. Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel z testem sprawdzającym dla uczniów wg układu opracowanego przez szkołę. Ocena jury na podstawie testów, po 3 z każdej klasy, przesłanych do jury konkursu pocztą elektroniczną. (plik pdf)

Zadanie 2
Przeprowadzenie szkolnego konkursu nt. Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi (nauczyciel-uczeń, dziecko-rodzina, koledzy w miejscu zamieszkania, osiedlu, miejscowości). Zasady konkursu, z dostosowaniem do grup wiekowych, opracowują szkoły uczestniczące w konkursie. Ocena na podstawie 10 najciekawszych prac wg wyboru szkoły, przesłanych przez szkoły do jury konkursu. (plik pdf)

Zadanie 3
Przeprowadzenie spotkań uczniów z przedstawicielami Policji, Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego, organizacji społecznych etc. nt. Bezpieczne zachowanie w szkole, domu, na ulicy; zagrożenia, udzielania pomocy, obrona konieczna itp. Ocena na podstawie opisu wykonanych przedsięwzięć, sporządzonego przez szkołę i przesłanego do jury pocztą elektroniczną. (plik pdf)

Zadanie 4
Przeprowadzenie pogadanek we wszystkich klasach na temat: Prawna ochrona dóbr osobistych człowieka, w tym nietykalności cielesnej, a zwyczaje szkolne. Zalecane podjęcie tematu relacji „chłopcy-dziewczęta” – język, kultura osobista etc. „Czy uczniowie klną i dlaczego …” Ocena na podstawie informacji przesłanej do jury pocztą elektroniczną. (plik pdf)

Zadanie 5
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów na temat Tytoń, narkotyki, dopalacze – jak się przed tym bronić? Ocena na podstawie informacji przesłanej do jury przez szkołę. (plik pdf)

Zadanie 6
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów nt. Kibole, blokersi, grupy podwórkowe – co robić, jeśli rozpoznajesz zagrożenie, jak się bronić przed wciśnięciem do „paczki”. Wskazany udział specjalisty ds.. prewencji z Policji, pedagoga-specjalisty z zakresu resocjalizacji. Ocena na podstawie informacji przesłanej do jury przez szkołę. (plik pdf)

Zadanie 7
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem Mój przyjaciel jest inwalidą – jak kształtować postawy akceptujące niepełnosprawność. Ocena na podstawie informacji przesłanej do jury przez szkołę. (plik pdf)

Zadanie 8
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem Nie jesteś sam. Jak monitorować sytuację osób z otoczenia szkolnego lub środowiskowego, które znalazły się w biedzie, chorobie, stanie sieroctwa społecznego lub „eurosieroctwa”, gdzie szukać pomocy? Wskazany udział przedstawicieli ośrodków pomocy społecznej i pomocy rodzinie, zawodowych kuratorów sądowych. (plik pdf)

Zadanie 9
Przeprowadzenie konwersatoriów na temat: Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia …. Prezentacja może obejmować podstawowe reguły prawa cywilnego i karnego – w konwencji odpowiedniej dla grup wiekowych, a także tematykę przestępczości nieletnich i wykonywania kar orzeczonych przez sądy dla nieletnich oraz sądy powszechne. (plik pdf)

Zadanie 10
Wykonanie dowolnego zadania wg tematyki wybranej przez uczestniczącą w konkursie szkołę, dotyczącego kwestii bezpiecznej szkoły lub bezpieczeństwa uczniów. (plik pdf)

Orange Colour Red Colour Blue Colour Green Colour