|
Przeszkolili nas instruktorzy WOŚP w ram…
![]() 3 kwietnia w naszej szkole odbyło się szkolenie nauczycieli powiatu starogardzkiego z zakresu udzielania pierwszej pomocy. Szkolenie prowadzili instruktorzy WOŚP w ramach akcji "Ratujemy i Uczymy Ratować". Więcej...Przeszkolili nas instruktorzy WOŚP w ram…
3 kwietnia w naszej szkole odbyło się szkolenie nauczycieli powiatu starogardzkiego z zakresu udzielania pierwszej pomocy. Szkolenie prowadzili instruktorzy WOŚP w ramach akcji "Ratujemy i Uczymy Ratować". "Ratujemy i Uczymy... Więcej...Światowy Dzień Muffinka
![]() Z inicjatywy klasy 4a obchodziliśmy w szkole nietypowe święto: Światowy Dzień Muffinka. Muffinki, znane również jako babeczki, pochodzą z Anglii, gdzie powstały na przełomie X i XI wieku. Początkowo stanowiły... Więcej...Światowy Dzień Muffinka
Z inicjatywy klasy 4a obchodziliśmy w szkole nietypowe święto: Światowy Dzień Muffinka. Muffinki, znane również jako babeczki, pochodzą z Anglii, gdzie powstały na przełomie X i XI wieku. Początkowo stanowiły... Więcej...Światowy Dzień Świadomości Autyzmu
![]() 2 kwietnia obchodziliśmy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Celem akcji jest zwiększenie świadomości społecznej na temat autyzmu oraz zwrócenie uwagi na potrzebę większej empatii i tolerancji dla odmiennych możliwości i potrzeb... Więcej...Klasy Ia i Ib na warsztatach z majsterko…
![]() Dnia 24 marca uczniowie klasy Ia i Ib wzięli udział w wiosennych warsztatach z majsterkowania w Castoramie. Każdy uczestnik wykonał własnoręcznie skrzyneczkę z drewna. Więcej...Szkolny konkurs recytatorski dla uczniów…
![]() 24 marca 2025 roku odbył się szkolny konkurs recytatorski dla uczniów klas I-III. To wydarzenie było świetną okazją do zaprezentowania umiejętności recytatorskich i artystycznych naszych uczniów. Więcej...Zimowa otchłań kontra wiosenna energia –…
![]() Zima wciągnęła nas w swoje lodowate objęcia, ale klasa 3B nie dała się mroźnej ciemności! Z wielką determinacją, krocząc przez śnieżne zaspy (a przynajmniej wyobrażone), przeszliśmy z zimowej otchłani wprost... Więcej...21 marca obchodzimy Światowy Dzień Osób …
![]() 21 marca obchodzimy Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa. Zakładając tego dnia kolorowe skarpetki (nie do pary) okazujemy swoją otwartość wobec odmienności ludzi, budujemy świadomość oraz poczucie wrażliwości i tolerancji... Więcej...Program "Trzymaj Formę!"
![]() Działamy w ramach projektu Trzymaj Formę. Celem programu "Trzymaj Formę!" jest edukacja w zakresie trwałego kształtowania prozdrowotnych nawyków wśród młodzieży szkolnej poprzez promocję zasad aktywnego stylu życia i zbilansowanej diety,... Więcej... |
Uczniowie z klasy 5a i 5b podczas cotygodniowych zajęć „Robotyka i programowanie” naukę programowania zapoczątkowali z aplikacją SkriApp, po nich przyszedł czas na samodzielne budowanie robotów edukacyjnych SkriBot, które okazały się dużym wyzwaniem. Zajęcia angażowały uczniów do rozwiązywania kolejnych zadań oraz pobudzały ich kreatywność i zdolność logicznego myślenia. Okazało się, że nauka może być świetną zabawą.
W ramach projektu ,,Laboratoria przyszłości” została zakupiona między innymi drukarka 3D, która wzbudziła ogromne zainteresowanie uczniów. Uczniowie mogli zobaczyć elementy do druku oraz decydować o wielkości projektowanego modelu. Drukarka 3D na pewno będzie urozmaiceniem na lekcjach informatyki i nie tylko.
Uczniowie klasy szóstej i siódmej zostali wprowadzeni w świat modelowania 3D. Na lekcjach informatyki wykonali swoje pierwsze projekty w programie Tinkercad. Jest to darmowy program do modelowania 3D online, który działa w przeglądarce internetowej. Uczniowie zapoznali się z możliwościami wykorzystania drukarki 3D. Mieli okazję zobaczyć efekty pracy drukarki 3D – wydrukowaliśmy jeden z projektów znajdujących się w bibliotece modeli. Na drukowanie projektów stworzonych przez uczniów przyjdzie w kolejnych miesiącach.
No właśnie! Świat VR (z ang. virtual reality) ma wiele możliwości. Może być stosowany do prowadzenia lekcji, projektowania modeli 3D, prowadzenia obliczeń, rysowania, tworzenia różnych koncepcji lub – po prostu – grania w gry.
Na przykład:
wirtualna podróż do Londynu i nauka angielskiego,
projektowanie modeli 3D (budynki, meble),
ćwiczenia pracy w grupie (6 osób naraz może połączyć się w jednym kręgu),
lekcje geografii (podróż „palcem po mapie”),
lekcje biologii (życie zwierząt obserwowane „z bliska),
Pomoce edukacyjne zostały zakupione z w ramach rządowego programu #LaboratoriaPrzyszłości.