• 5
  • 4
  • 2
  • 3
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 8
     
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

Bierzemy udział w akcji "Szkoły peł…

Bierzemy udział w akcji "Szkoły pełne talentów"

Kochani Rodzice, Uczniowie! Nasza szkoła bierze udział w akcji Szkoły pełne talentów. Pomóżcie nam zbierać talenciaki! Bez Was nic nie zdziałamy, a z Wami możemy wszystko! Talenciaki można wrzucać do skrzynek...

Więcej...

Zajęcia Rummikub

Zajęcia Rummikub

Pierwsze zajęcia Rummikub w nowym roku szkolnym już za nami! W tym roku szkolnym również przyłączyliśmy się do Programu Rummikub w Szkole 2.0.

Więcej...

Zajęcia pierwszej pomocy w klasach pierw…

Zajęcia pierwszej pomocy w klasach pierwszych

W piątek 13 września uczniowie klas I-III uczestniczyli w zajęciach udzielania pierwszej pomocy z ratownikami drogowymi PZM.

Więcej...

Wycieczka klas drugich

Wycieczka klas drugich

W dniu 09.09.24 r.  klasy drugie wybrały się na pełną przygód, integracyjną wycieczkę na Ranczo Zbyroza w Osowie Leśnym! Dzieci miały okazję zaprzyjaźnić się z uroczymi alpakami i innymi zwierzętami...

Więcej...

Klocki Lego i karty „Dixit” na lekcjach języka polskiego

     W dobie wielkiej różnorodności i tempa rozwoju oferty gier, codziennej dostępności ipadów i tabletów, zainteresowanie uczniów lekcją na żywo bywa coraz trudniejsze. Podczas pracy z lekturą „Ania z Zielonego Wzgórza” postanowiłam wykorzystać wiedzę zdobytą w czasie warsztatów poświęconych aktywizującym metodom nauczania.

     Do omówienia lektury wykorzystałam grę „Dixit” oraz klocki Lego, które doskonale łączą stymulację w konwencji zabawowej z rozwojem umysłowym, w tym – rozwojem wyobraźni, kreatywnego i krytycznego myślenia, a także rozwojem umiejętności społecznych i – co bardzo istotne – wzrostem poczucia przynależności do grupy oraz stopniem integracji grupy, widocznym również z perspektywy nauczyciela. Ułatwia ona w efekcie cały proces dydaktyczny; sprawia,  że uczeń chętniej bierze udział w lekcji i pozytywniej postrzega swoje szkolne życie.

     Lekcje prowadzone z wykorzystaniem klocków i kart gry były dla uczniów niesamowitą zabawą; wyobraźnia uczniów jest ogromna i doskonale dają sobie radę z czymś nowym, nieznanym. Wychowankowie świetnie zinterpretowali wiele zagadnień lekturowych, uruchamiając swoją wyobraźnię i kreatywność; uczyli się poprzez zabawę. Oceną zajęć był dla mnie komentarz uczniów: „Zawsze mogą być takie lekcje z lektury”.

     Zaangażowanie wychowanków stało się dla mnie inspiracją do wykreowania kolejnych lekcji z wykorzystaniem kart i klocków Lego.

 

Orange Colour Red Colour Blue Colour Green Colour