|
Bierzemy udział w akcji "Szkoły peł…
Kochani Rodzice, Uczniowie! Nasza szkoła bierze udział w akcji Szkoły pełne talentów. Pomóżcie nam zbierać talenciaki! Bez Was nic nie zdziałamy, a z Wami możemy wszystko! Talenciaki można wrzucać do skrzynek... Więcej...Zajęcia Rummikub
Pierwsze zajęcia Rummikub w nowym roku szkolnym już za nami! W tym roku szkolnym również przyłączyliśmy się do Programu Rummikub w Szkole 2.0. Więcej...Zajęcia pierwszej pomocy w klasach pierw…
W piątek 13 września uczniowie klas I-III uczestniczyli w zajęciach udzielania pierwszej pomocy z ratownikami drogowymi PZM. Więcej...Wycieczka klas drugich
W dniu 09.09.24 r. klasy drugie wybrały się na pełną przygód, integracyjną wycieczkę na Ranczo Zbyroza w Osowie Leśnym! Dzieci miały okazję zaprzyjaźnić się z uroczymi alpakami i innymi zwierzętami... Więcej... |
W dobie wielkiej różnorodności i tempa rozwoju oferty gier, codziennej dostępności ipadów i tabletów, zainteresowanie uczniów lekcją na żywo bywa coraz trudniejsze. Podczas pracy z lekturą „Ania z Zielonego Wzgórza” postanowiłam wykorzystać wiedzę zdobytą w czasie warsztatów poświęconych aktywizującym metodom nauczania.
Do omówienia lektury wykorzystałam grę „Dixit” oraz klocki Lego, które doskonale łączą stymulację w konwencji zabawowej z rozwojem umysłowym, w tym – rozwojem wyobraźni, kreatywnego i krytycznego myślenia, a także rozwojem umiejętności społecznych i – co bardzo istotne – wzrostem poczucia przynależności do grupy oraz stopniem integracji grupy, widocznym również z perspektywy nauczyciela. Ułatwia ona w efekcie cały proces dydaktyczny; sprawia, że uczeń chętniej bierze udział w lekcji i pozytywniej postrzega swoje szkolne życie.
Lekcje prowadzone z wykorzystaniem klocków i kart gry były dla uczniów niesamowitą zabawą; wyobraźnia uczniów jest ogromna i doskonale dają sobie radę z czymś nowym, nieznanym. Wychowankowie świetnie zinterpretowali wiele zagadnień lekturowych, uruchamiając swoją wyobraźnię i kreatywność; uczyli się poprzez zabawę. Oceną zajęć był dla mnie komentarz uczniów: „Zawsze mogą być takie lekcje z lektury”.
Zaangażowanie wychowanków stało się dla mnie inspiracją do wykreowania kolejnych lekcji z wykorzystaniem kart i klocków Lego.