|
Góra grosza
W lutym zorganizowano w naszej szkole zbiórkę pieniędzy „Góra Grosza” na rzecz Towarzystwa Nasz Dom. Zbierali wszyscy uczniowie i pracownicy szkoły. Zebrane pieniądze pomogą dzieciom z domów dziecka. Więcej...Konkurs na Kociewską Palmę Wielkanocną
W sobotę w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 3 w Starogardzie Gdańskim przy ul. Traugutta odbył się finał XV edycji konkursu na Kociewską Palmę Wielkanocną. Uczestnicy zaprezentowali nie tylko piękne, ale... Więcej...Tydzień uważności
Pierwszy w naszej szkole Tydzień Uważności już za nami! To był dobry czas, w którym mogliśmy skupić się na relacjach i obserwacji samych siebie. Poznaliśmy znaczenie prawidłowego oddechu oraz nauczyliśmy... Więcej...Pierwszy Dzień Wiosny
Pomimo deszczowej aury, uczniowie naszej szkoły przywitali Pierwszy Dzień Wiosny z radością i aktywnie. Były wyjścia do kina, do biblioteki miejskiej, pikniki, gry i zabawy. Witaj Wiosno! Więcej...Konkurs informatyczny
GRATULUJEMY!!! Uczniowie naszej szkoły Agata Ćwiklińska, Julian Bober, Dominik Głodek, Kacper Prabucki i Krzysztof Pałkowski z klasy 6A brali udział w ogólnopolskim konkursie informatyczno – matematycznym. Więcej...Wiosenny spacer kl.1a
Wiosna zbliża się wielkimi krokami. Przyroda budzi się do życia. Korzystając ze słonecznej aury klasa 1a wybrała się na spacer, by poszukać pierwszych oznak wiosny. I udało się! W okolicznych... Więcej...Warsztaty pizzy
Klasa 1a we wtorek wzięła udział w warsztatach pizzy. Każdy miał okazję sam przygotować swoją pizzę oraz ją skosztować. Było przepysznie :) Obejrzyj relację z wydarzenia: https://youtube.com/shorts/j_hB1-DceBY?feature=share Więcej...Twarze depresji
18 marca Uczniowie klas VII i VIII uczestniczyli w ważnym spotkaniu „Twarze depresji”. O walce z depresją studenci psychologii rozmawiali z ambasadorem kampanii społecznej „Twarze depresji” aktorem Marcinem Bosakiem oraz psycholog... Więcej... |
W ramach projektu Widzę, doświadczam, rozumiem pani Ewelina prowadzi terapię integracji sensorycznej połączoną z terapią ręki. Terapia integracji sensorycznej określana jest mianem naukowej zabawy. Podczas sesji dziecko huśta się w hamaku, toczy w beczce, jeździ na deskorolce czy balansuje na kołysce. Przez zabawę przyjemną i interesującą dla dziecka dokonuje się integracja bodźców zmysłowych oraz doświadczeń płynących do ośrodkowego układu nerwowego, co pozwala
na lepszą organizację działań.
Zajęcia mają wpływ na organizację wrażeń sensorycznych . Oznacza to, że mózg, otrzymując informacje ze wszystkich zmysłów (wzrok, słuch, równowaga, dotyk, czucie ruchu-kinestezja) dokonuje ich rozpoznania, segregowania i interpretacji oraz integruje je z wcześniejszymi doświadczeniami. Na tej podstawie mózg tworzy odpowiednią do sytuacji reakcję adaptacyjną- ruchową jak i myślową. Integracja sensoryczna jest procesem, dzięki któremu mózg otrzymując informację ze wszystkich systemów zmysłowych dokonuje ich segregacji, rozpoznania, interpretacji i integracji z wcześniejszymi doświadczeniami.
Więcej informacji na temat terapii integracji sensorycznej:
www.integracjasensoryczna.org.pl
www.pstis.pl