|
TURNIEJ BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO
Dnia 17.04.2024 w PSP6 odbył się TURNIEJ BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO. Naszą szkołę reprezentowały dwie drużyny. Starsza grupa w składzie: Kuba Murawski, Julia Pawłowicz, Natalia Sadowska; młodsza grupa w składzie: Aleksander... Więcej...Rocznica Zbrodni Katyńskiej
13 kwietnia na cmentarzu przy ul. 2 Pułku Szwoleżerów Rokitniańskich w Starogardzie Gdańskim uczestniczyliśmy w uroczystościach z okazji 84 rocznicy Zbrodni Katyńskiej. Naszą szkołę reprezentował poczet sztandarowy. Więcej...Akcja "DZIECI DZIECIOM"
Dziękujemy wszystkim za zaangażowanie i wsparcie organizowanej przez nas zbiórki charytatywnej "DZIECI DZIECIOM". Mnóstwo słodyczy i ponad 200 par skarpetek już dotarło do podopiecznych, którzy przesyłają z wdzięcznością swój uśmiech. Więcej...Dzień Mózgu
GŁÓWKA PRACUJE. Tydzień zmagań i zabawy z okazji Światowego Dnia Mózgu. Zobacz więcej: https://youtu.be/OcPHdcZNihc Więcej...Ogólnopolski Kociewski Konkurs na Pisank…
27 marca Ognisko Pracy Pozaszkolnej w Starogardzie Gdańskim ogłosiło XX Ogólnopolski Kociewski Konkurs na Pisankę Wielkanocną. Z ogłoszenia wyników wracamy z wyróżnieniem przyznanym uczennicy klasy 2B Emilii Górnej! Gratulujemy! Więcej...Szkolny Konkurs Recytatorski dla klas I-…
22 marca odbył się Szkolny Konkurs Recytatorski dla klas I-III. Wszyscy uczestnicy konkursu zaprezentowali się wspaniale, pięknie recytując wybrane przez siebie utwory o tematyce wiosennej. Więcej...Góra grosza
W lutym zorganizowano w naszej szkole zbiórkę pieniędzy „Góra Grosza” na rzecz Towarzystwa Nasz Dom. Zbierali wszyscy uczniowie i pracownicy szkoły. Zebrane pieniądze pomogą dzieciom z domów dziecka. Więcej...Konkurs na Kociewską Palmę Wielkanocną
W sobotę w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 3 w Starogardzie Gdańskim przy ul. Traugutta odbył się finał XV edycji konkursu na Kociewską Palmę Wielkanocną. Uczestnicy zaprezentowali nie tylko piękne, ale... Więcej...Tydzień uważności
Pierwszy w naszej szkole Tydzień Uważności już za nami! To był dobry czas, w którym mogliśmy skupić się na relacjach i obserwacji samych siebie. Poznaliśmy znaczenie prawidłowego oddechu oraz nauczyliśmy... Więcej... |
Podczas zajęć kreatywnych uczniowie klas ósmych wykonali miniatury zabytków architektury Polski. Zajęcia były prowadzone metodą projektu, a wykonane prace przedstawione społeczności szkolnej na wystawie w bibliotece. Prace uczniowie wykonywali w parach lub indywidualnie, wspierając się nawzajem. W założeniu miały powstać makiety, jednak podczas realizacji zadania, okazało się to zbyt trudne do wykonania.
Dużą trudnością okazało się również wykonanie opisu danego obiektu, czyli wyszukiwanie informacji z różnych źródeł. W pracy metodą projektu uczniowie w szczególności uczą się:
• podejmowania decyzji: sami wybierają lub doprecyzowują temat, problem do rozwiązania, sposób działania, źródła informacji itp., zgodnie ze swoimi zainteresowaniami i celami projektu;
•poszukiwania: szukają sposobów zbadania i możliwości rozwiązania problemu;
•przedsiębiorczości i elastyczności: wytrwale i w przemyślany sposób dążą do realizacji założonego planu pracy; gdy pojawiają się poważne przeszkody starają się je przezwyciężyć lub modyfikują swoje działanie w wyniku dyskusji w grupie i konsultacji z nauczycielem
prowadzącym projekt;
•prezentowania swojej pracy innym: przygotowują i przeprowadzają publiczną prezentację projektu;
•oceniania pracy swojej i innych: oceniają swoje wysiłki i ich ostateczny efekt (z punktu widzenia „kryteriów sukcesu”, określonych wcześniej wspólnie z nauczycielem).
Podczas zajęć kreatywnych uczniowie klas ósmych wykonali miniatury zabytków architektury Polski. Zajęcia były prowadzone metodą projektu, a wykonane prace przedstawione społeczności szkolnej na wystawie w bibliotece. Prace uczniowie wykonywali w parach lub indywidualnie, wspierając się nawzajem. W założeniu miały powstać makiety, jednak podczas realizacji zadania, okazało się to zbyt trudne do wykonania. Dużą trudnością okazało się również wykonanie opisu danego obiektu, czyli wyszukiwanie informacji
z różnych źródeł. W pracy metodą projektu uczniowie w szczególności uczą się:
• podejmowania decyzji: sami wybierają lub doprecyzowują temat, problem do rozwiązania, sposób działania, źródła informacji itp., zgodnie ze swoimi zainteresowaniami i celami projektu;
•poszukiwania: szukają sposobów zbadania i możliwości rozwiązania problemu;
•przedsiębiorczości i elastyczności: wytrwale i w przemyślany sposób dążą do realizacji założonego planu pracy; gdy pojawiają się poważne przeszkody starają się je przezwyciężyć lub modyfikują swoje działanie w wyniku dyskusji w grupie i konsultacji z nauczycielem
prowadzącym projekt;
•prezentowania swojej pracy innym: przygotowują i przeprowadzają publiczną prezentację projektu;
•oceniania pracy swojej i innych: oceniają swoje wysiłki i ich ostateczny efekt (z punktu widzenia „kryteriów sukcesu”, określonych wcześniej wspólnie z nauczycielem).