|
Góra grosza
W lutym zorganizowano w naszej szkole zbiórkę pieniędzy „Góra Grosza” na rzecz Towarzystwa Nasz Dom. Zbierali wszyscy uczniowie i pracownicy szkoły. Zebrane pieniądze pomogą dzieciom z domów dziecka. Więcej...Konkurs na Kociewską Palmę Wielkanocną
W sobotę w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 3 w Starogardzie Gdańskim przy ul. Traugutta odbył się finał XV edycji konkursu na Kociewską Palmę Wielkanocną. Uczestnicy zaprezentowali nie tylko piękne, ale... Więcej...Tydzień uważności
Pierwszy w naszej szkole Tydzień Uważności już za nami! To był dobry czas, w którym mogliśmy skupić się na relacjach i obserwacji samych siebie. Poznaliśmy znaczenie prawidłowego oddechu oraz nauczyliśmy... Więcej...Pierwszy Dzień Wiosny
Pomimo deszczowej aury, uczniowie naszej szkoły przywitali Pierwszy Dzień Wiosny z radością i aktywnie. Były wyjścia do kina, do biblioteki miejskiej, pikniki, gry i zabawy. Witaj Wiosno! Więcej...Konkurs informatyczny
GRATULUJEMY!!! Uczniowie naszej szkoły Agata Ćwiklińska, Julian Bober, Dominik Głodek, Kacper Prabucki i Krzysztof Pałkowski z klasy 6A brali udział w ogólnopolskim konkursie informatyczno – matematycznym. Więcej...Wiosenny spacer kl.1a
Wiosna zbliża się wielkimi krokami. Przyroda budzi się do życia. Korzystając ze słonecznej aury klasa 1a wybrała się na spacer, by poszukać pierwszych oznak wiosny. I udało się! W okolicznych... Więcej...Warsztaty pizzy
Klasa 1a we wtorek wzięła udział w warsztatach pizzy. Każdy miał okazję sam przygotować swoją pizzę oraz ją skosztować. Było przepysznie :) Obejrzyj relację z wydarzenia: https://youtube.com/shorts/j_hB1-DceBY?feature=share Więcej...Twarze depresji
18 marca Uczniowie klas VII i VIII uczestniczyli w ważnym spotkaniu „Twarze depresji”. O walce z depresją studenci psychologii rozmawiali z ambasadorem kampanii społecznej „Twarze depresji” aktorem Marcinem Bosakiem oraz psycholog... Więcej... |
W dobie wielkiej różnorodności i tempa rozwoju oferty gier, codziennej dostępności ipadów i tabletów, zainteresowanie uczniów lekcją na żywo bywa coraz trudniejsze. Podczas pracy z lekturą „Ania z Zielonego Wzgórza” postanowiłam wykorzystać wiedzę zdobytą w czasie warsztatów poświęconych aktywizującym metodom nauczania.
Do omówienia lektury wykorzystałam grę „Dixit” oraz klocki Lego, które doskonale łączą stymulację w konwencji zabawowej z rozwojem umysłowym, w tym – rozwojem wyobraźni, kreatywnego i krytycznego myślenia, a także rozwojem umiejętności społecznych i – co bardzo istotne – wzrostem poczucia przynależności do grupy oraz stopniem integracji grupy, widocznym również z perspektywy nauczyciela. Ułatwia ona w efekcie cały proces dydaktyczny; sprawia, że uczeń chętniej bierze udział w lekcji i pozytywniej postrzega swoje szkolne życie.
Lekcje prowadzone z wykorzystaniem klocków i kart gry były dla uczniów niesamowitą zabawą; wyobraźnia uczniów jest ogromna i doskonale dają sobie radę z czymś nowym, nieznanym. Wychowankowie świetnie zinterpretowali wiele zagadnień lekturowych, uruchamiając swoją wyobraźnię i kreatywność; uczyli się poprzez zabawę. Oceną zajęć był dla mnie komentarz uczniów: „Zawsze mogą być takie lekcje z lektury”.
Zaangażowanie wychowanków stało się dla mnie inspiracją do wykreowania kolejnych lekcji z wykorzystaniem kart i klocków Lego.